Micke Asklander, συλλέκτης (πληροφοριών) πλοίων

Ο 46χρονος σήμερα Σουηδός ξεκίνησε να συλλέγει τις πρώτες του καρτ ποστάλ πλοίων, μαζί με τον αδερφό του, πριν από 42 χρόνια· συνέχισε φωτογραφίζοντας πλοία. Γρήγορα άρχισε να αναρωτιέται για την τύχη των πλοίων που είχε στη συλλογή του. Έτσι, μαζί με τους υπόλοιπους φίλους συλλέκτες, με τους οποίους αντάλλασσε φωτογραφίες και κάρτες, άρχισε να επιδίδεται στην αναζήτηση πληροφοριών για τα πλοία του.  Ξεκίνησε να αγοράζει βιβλία, γράφτηκε στο Club Maritim, μια Λέσχη για ο,τιδήποτε έχει να κάνει με τη θάλασσα στη Σουηδία, έγινε συνδρομητής σε σχετικά έντυπα…

Επιθυμώντας να εμπλουτίσει και να μοιραστεί το υλικό που είχε συγκεντρώσει, έστησε την πρώτη εκδοχή του website του «Πληροφορίες για Επιβατηγά-Οχηματαγωγά Πλοία» το φθινόπωρο του 1997. Όπως ήταν λογικό, υπήρχαν πολλά λάθη και παραλήψεις, ωστόσο, η δύναμη του μέσου, έστω και σε εκείνα τα παιδικά χρόνια του web, έγινε αμέσως φανερή. Λίγα χρόνια αργότερα, το όνομα του website άλλαξε σε «Πληροφορίες για Πλοία», καθώς έπαψε, πλέον, να περιλαμβάνει πληροφορίες αποκλειστικά για επιβατικά – οχηματαγωγά πλοία.

Το μεράκι του Micke είναι αξιοθαύμαστο, όπως και η συνεισφορά υλικού από πλήθος ανθρώπων απ’ όλο τον κόσμο. Το website είναι στημένο με παρωχημένη τεχνολογία, που απαιτεί επεμβάσεις «με το χέρι» για κάθε αλλαγή, ωστόσο ο πλούτος και η επικαιρότητά του είναι εκπληκτικά.

Όπως και οι πληροφορίες που παραθέτω εδώ, ολόκληρο το website είναι στη σουηδική γλώσσα. Σίγουρα, ο Κάρολος και η Συμέλα θα το απολαμβάνουν με πολύ μεγαλύτερη άνεση από μένα, ωστόσο, το google translate, ιδίως μέσω του translator 1.0.4.4 Firefox extension (με την τροποποίησή του, ώστε να περιλαμβάνει τα επιθυμητά ζεύγη γλωσσών), σε συνδυασμό και με το τεχνικό ύφος των σελίδων, επιτρέπουν τη χρήση του και από μη σουηδόφωνους· ιδίως αφού έχει μάθει κανείς τη βασική δομή του.

Η περιήγηση στην ιστορία ενός πλοίου, στις αγοραπωλησίες του, τις γραμμές στις οποίες έπλεε, τα ατυχήματά του, τις μετονομασίες του, την κατάληξή του σε κάποιο «τριτοκοσμικό» δρομολόγιο, στα ύστερα χρόνια του, πριν γίνει τελικά παλιοσίδερα, ή το προλάβει κάποιο μοιραίο ναυάγιο, το περιδιάβασμα σε ναυτιλιακές εταιρείες όλου του κόσμου, συνθέτουν ένα παζλ, το οποίο σε ταξιδεύει μέσα από την οθόνη του υπολογιστή.

Και κάθε φορά που γίνεται κάποιο ναυτικό ατύχημα, σε αυτές τις σελίδες πάλι καταφεύγω κι εγώ, και πολλοί άλλοι, που δεν είναι συνδρομητές σε υπηρεσιών τύπου Lloyds, ή κάποιου νηογνώμονα. Αφορμή, εξάλλου, γι’ αυτά που γράφω εδώ, στάθηκε το πρόσφατο ατύχημα του «Θεόφιλος», παλιότερα, «Pollux», Πλωτού Ξενοδοχείου σε Διάσκεψη της ΕΕ στην Κρήτη, «Spirit of Tasmania», «Abel Tasman», και αρχικά -το 1975- «Nils Holgersson».

Ο Micke Asklander συνεισφέρει τις γνώσεις του και στην Wikipedia, με πλήθος άρθρων και υλικού, ενώ το τελευταίο διακινείται -χωρίς, ίσως, να το γνωρίζει- σε πάμπολλα φόρα. Όπως δηλώνει ο ίδιος, πρόκειται για το χόμπυ του και μόνο, καθώς δεν έχει συναφή επαγγελματική σχέση, ούτε και εμπλέκεται οικονομικά με το όλο αντικείμενο.

Το website του αξίζει να μπει στους σελιδοδείκτες σας.

Προσθήκη 24/12/2012: Πέρσι το καλοκαίρι, στα ξαφνικά, χάσαμε το faktaomfartyg.se. Απροσδιόριστα προβλήματα -άραγε οικονομικά;- με τη στέγαση του ιστότοπου η αιτία που ακούστηκε· απογοήτευση για χιλιάδες επισκέπτες. Λίγο καιρό μετά, επανεμφάνιση σε νέα διεύθυνση, πια: faktaomfartyg.nu. Το υλικό είχε χαθεί, εφεδρικά αντίγραφα μάλλον δεν υπήρχαν σε τακτική βάση, στήσιμο σιγά-σιγά, με μεγάλες «τρύπες». Ακόμη και σήμερα ένα μεγάλο μέρος του φωτογραφικού υλικού φαίνεται να έχει χαθεί. Βοηθάει λίγο το archive.org με τα στιγμιότυπά του, τόσο απ’ το faktaomfartyg.se, όσο κι απ’ το προγενέστερο faktaomfartyg.com.

Αν, λοιπόν, αναζητάς κάτι, για παράδειγμα πληροφορίες για το παπόρι που θα μπει στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, για φωτογραφίες θα καταφύγεις στο αρχειακό αντίγραφο του faktaomfartyg.com.

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

4 thoughts on “Micke Asklander, συλλέκτης (πληροφοριών) πλοίων”

  1. Αχ, αυτά τα «τριτοκοσμικά» δρομολόγια, όλα τα προς απόσυρση πλοία καταλήγουν στις άγονες γραμμές μας…

    Πάντως ο Μιχάλης έχει πατήσει πολλή δουλειά, θυμίζει άλλους που παρατηρούν (ενίοτε και και καταγράφουν) τρένα και πολεμικά αεροπλάνα… (Κάτι τέτοιους Άγγλους είχαν πιάσει έξω από κάποιο πολεμικό μας αεροδρόμιο πριν μερικά χρόνια αν θυμάμαι καλά…)

    Μου αρέσει!

  2. Άμα έχουν περάσει τη Βαλτική το χειμώνα, τί ανάγκη έχουν από τα μελτέμια του Καρπάθιου… :-)

    Καλά θυμάσαι για τους εγγλέζους, ευτυχώς ο δικός σου είναι σε πιο φιλειρηνικό σπορ.

    Μου αρέσει!

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s