Αγραμματοσύνη και σκοταδισμός πάντα πηγαίνανε μαζί…

Vodpod videos no longer available.

play για αναπαραγωγή· κατεβάστε το από εδώ

Έχω μια τελευταία ερώτηση που είναι παρατήρηση μιας εργαζόμενης μαχίμου εκπαιδευτικού.

Όταν τα παιδιά στο σπίτι τους, στον ελεύθερο χρόνο τους, είναι διαρκώς μπροστά στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή, είναι δυνατόν εμένα, την καθηγήτριά τους, να με ακούν επί 45 λεπτά να τους μονολογώ μέσα στην τάξη κοιτάζοντάς με απλώς; Μία χώρα η οποία 28 χρόνια είναι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μήπως θα μπορέσει ποτέ να βάλει έναν υπολογιστή σε κάθε μαθητή και να αλλάξει τον τρόπο εκπαίδευσης; Θα μπορέσει να το καταφέρει κύριε Στυλιανίδη;

Το πρόγραμμα μας είναι σε εξέλιξη, κύριε Πορτοσάλτε. Ήδη έχουμε πάρει την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε σε κάθε μαθητή, φτωχό ή πλούσιο, να αντιστοιχεί δωρεάν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, τουλάχιστον μία φορά κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο στόχος είναι αυτά τα εργαλεία, που μπορεί να οδηγήσουν στο έγκλημα, να μεταβληθούν σε εργαλεία που θα οδηγήσουν στην ποιοτική γνώση και στην πραγματική παιδεία.

Το επόμενο διάστημα περιμένετε να ανακοινωθούν αυτές μας οι πολιτικές και τα αποτελέσματά τους, όχι οι διακηρύξεις· τα αποτελέσματα κυρίως. Ήδη αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο Παιδείας έχουν γίνει δύο πολύ επιμελημένες δουλειές: έχουν στηθεί εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών σε όλα τα σχολειά (sic), έχουμε το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό διαδίκτυο (sic) σε όλη τη χώρα, το e-school, το ηλεκτρονικό σχολικό διαδίκτυο (sic), και επίσης έχουμε οικοδομήσει και το ασφαλές διαδίκτυο, εκτρέποντας (sic) –αν θέλετε- τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς από κακούς τόπους του διαδικτύου, όταν χρησιμοποιούν τον server του Υπουργείου. Αυτή η προσπάθεια για νέες τεχνολογίες αξιοποιείται με στόχο τα παιδιά να μην εγκλωβίζονται στο κακό, αλλά να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για το καλό. Γιατί πιστεύουμε ότι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί απλά να δίνει κενές γνώσεις, ή να καλλιεργεί τις δεξιότητες. Θα πρέπει να μεταλαμπαδεύει αρχές και αξίες με τον πιο μοντέρνο τρόπο που μιλάει στη σημερινή πραγματικότητα.

Κι επειδή η σελίδα με τα δελτία τύπου του υπουργείου είναι θησαυρός, ιδού λίγο ακόμη από το μεγαλείο του ανδρός:

…Κάποιοι από τους συμμαθητές μου, όταν συμπλήρωναν το μηχανογραφικό τους, είχαν ως κριτήριο την πόλη στην οποία θα περνούσαν τη φοιτητική τους ζωή. Κάποιοι άλλοι, τα μαθήματα που τους άρεσαν στο λύκειο και μία Τρίτη ομάδα το επάγγελμα που θα έκαναν στη ζωή τους μετά την απόκτηση του πτυχίου τους.
Όσοι επέλεξαν με κριτήριο την πόλη, είναι στην πλειοψηφία τους, σήμερα, αποτυχημένοι επαγγελματικά και δυστυχισμένοι.
Όσοι επέλεξαν με κριτήριο τα μαθήματα στα οποία ήσαν καλοί στο λύκειο, είναι ίσως επιτυχημένοι επαγγελματικά αλλά δυστυχισμένοι.
Όσοι, τέλος, επέλεξαν με κριτήριο τον σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό είναι σήμερα κατά κανόνα επιτυχημένοι και ευτυχισμένοι


…Ως πατέρας τριών παιδιών αλλά και ως γιος εκπαιδευτικών και υπεύθυνος Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων νιώθω την ηθική υποχρέωση αυτά τα παιδιά να τα αναδείξουμε ως παράδειγμα προς μίμηση και να τα τιμήσουμε ως αρμόδιο Υπουργείο.
Θα ήθελα, λοιπόν, να απονείμω Δημόσιο Έπαινο στους τρεις μαθητές μας και παράλληλα, να προσφέρω στα παιδιά από ένα φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή ως δώρο και ως ανταμοιβή για το παράδειγμα που έδωσαν στην ελληνική κοινωνία…

Και τα σκονάκια για να τα μάθει καλύτερα την άλλη φορά:
e-school
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Διαδίκτυο

Advertisements

#evripidis-stylianidis, #imeem, #%ce%b1%cf%83%cf%87%ce%b5%cf%84%ce%bf%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%b7, #%ce%b5%ce%b8%ce%bd%ce%bf%cf%80%ce%b1%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82, #%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%b1%ce%af%cf%89%ce%bd%ce%b1%cf%82