Αγραμματοσύνη και σκοταδισμός πάντα πηγαίνανε μαζί…

Vodpod videos no longer available.

play για αναπαραγωγή· κατεβάστε το από εδώ

Έχω μια τελευταία ερώτηση που είναι παρατήρηση μιας εργαζόμενης μαχίμου εκπαιδευτικού.

Όταν τα παιδιά στο σπίτι τους, στον ελεύθερο χρόνο τους, είναι διαρκώς μπροστά στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή, είναι δυνατόν εμένα, την καθηγήτριά τους, να με ακούν επί 45 λεπτά να τους μονολογώ μέσα στην τάξη κοιτάζοντάς με απλώς; Μία χώρα η οποία 28 χρόνια είναι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μήπως θα μπορέσει ποτέ να βάλει έναν υπολογιστή σε κάθε μαθητή και να αλλάξει τον τρόπο εκπαίδευσης; Θα μπορέσει να το καταφέρει κύριε Στυλιανίδη;

Το πρόγραμμα μας είναι σε εξέλιξη, κύριε Πορτοσάλτε. Ήδη έχουμε πάρει την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε σε κάθε μαθητή, φτωχό ή πλούσιο, να αντιστοιχεί δωρεάν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, τουλάχιστον μία φορά κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο στόχος είναι αυτά τα εργαλεία, που μπορεί να οδηγήσουν στο έγκλημα, να μεταβληθούν σε εργαλεία που θα οδηγήσουν στην ποιοτική γνώση και στην πραγματική παιδεία.

Το επόμενο διάστημα περιμένετε να ανακοινωθούν αυτές μας οι πολιτικές και τα αποτελέσματά τους, όχι οι διακηρύξεις· τα αποτελέσματα κυρίως. Ήδη αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο Παιδείας έχουν γίνει δύο πολύ επιμελημένες δουλειές: έχουν στηθεί εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών σε όλα τα σχολειά (sic), έχουμε το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό διαδίκτυο (sic) σε όλη τη χώρα, το e-school, το ηλεκτρονικό σχολικό διαδίκτυο (sic), και επίσης έχουμε οικοδομήσει και το ασφαλές διαδίκτυο, εκτρέποντας (sic) –αν θέλετε- τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς από κακούς τόπους του διαδικτύου, όταν χρησιμοποιούν τον server του Υπουργείου. Αυτή η προσπάθεια για νέες τεχνολογίες αξιοποιείται με στόχο τα παιδιά να μην εγκλωβίζονται στο κακό, αλλά να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για το καλό. Γιατί πιστεύουμε ότι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί απλά να δίνει κενές γνώσεις, ή να καλλιεργεί τις δεξιότητες. Θα πρέπει να μεταλαμπαδεύει αρχές και αξίες με τον πιο μοντέρνο τρόπο που μιλάει στη σημερινή πραγματικότητα.

Κι επειδή η σελίδα με τα δελτία τύπου του υπουργείου είναι θησαυρός, ιδού λίγο ακόμη από το μεγαλείο του ανδρός:

…Κάποιοι από τους συμμαθητές μου, όταν συμπλήρωναν το μηχανογραφικό τους, είχαν ως κριτήριο την πόλη στην οποία θα περνούσαν τη φοιτητική τους ζωή. Κάποιοι άλλοι, τα μαθήματα που τους άρεσαν στο λύκειο και μία Τρίτη ομάδα το επάγγελμα που θα έκαναν στη ζωή τους μετά την απόκτηση του πτυχίου τους.
Όσοι επέλεξαν με κριτήριο την πόλη, είναι στην πλειοψηφία τους, σήμερα, αποτυχημένοι επαγγελματικά και δυστυχισμένοι.
Όσοι επέλεξαν με κριτήριο τα μαθήματα στα οποία ήσαν καλοί στο λύκειο, είναι ίσως επιτυχημένοι επαγγελματικά αλλά δυστυχισμένοι.
Όσοι, τέλος, επέλεξαν με κριτήριο τον σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό είναι σήμερα κατά κανόνα επιτυχημένοι και ευτυχισμένοι


…Ως πατέρας τριών παιδιών αλλά και ως γιος εκπαιδευτικών και υπεύθυνος Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων νιώθω την ηθική υποχρέωση αυτά τα παιδιά να τα αναδείξουμε ως παράδειγμα προς μίμηση και να τα τιμήσουμε ως αρμόδιο Υπουργείο.
Θα ήθελα, λοιπόν, να απονείμω Δημόσιο Έπαινο στους τρεις μαθητές μας και παράλληλα, να προσφέρω στα παιδιά από ένα φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή ως δώρο και ως ανταμοιβή για το παράδειγμα που έδωσαν στην ελληνική κοινωνία…

Και τα σκονάκια για να τα μάθει καλύτερα την άλλη φορά:
e-school
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Διαδίκτυο

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

13 thoughts on “Αγραμματοσύνη και σκοταδισμός πάντα πηγαίνανε μαζί…”

  1. Επιτέλους, έχουμε έναν υπουργό Παιδείας (και θρησκευμάτων) άξιο πατέρα και φίλαθλο, άξιο υποστηριχτή των παραδοσιακών μέσων διασκέδασης, έναν υπουργό που μας αξίζει, τι παραπονιέσαι;

    Μου αρέσει!

    1. Ένα θέμα είναι οι ικανότητες που διαθέτει και οι αξίες που πρεσβεύει ο επί της εθνικής παιδείας, και θρησκευμάτων (βεβαίως βεβαίως): «άξιος πατέρας, φίλαθλος, υποστηριχτής των παραδοσιακών μέσων διασκέδασης», παιδί δασκάλων, χριστιανός, ελληνόπουλο, διδάκτορας της νομικής στο Αμβούργο, στα 24 του, επί Μητσοτάκη, σκληρά εργαζόμενος στο Προξενείο της πόλης (α ρε, και να αποφάσιζαν οι μετανάστες μας εκεί να μιλήσουν για μεταφράσεις και μπίζνες…), φαντασιόπληκτος περί της ανωτερότητος της φυλής και της γλώσσης της, που στο letterhead των δελτίων τύπου γράφει ΥπουργείοΝ

      Ένα δεύτερο είναι η λαμογιά που συναντάει κανείς συχνά πυκνά πίσω από πρεσβευτές παραδοσιακών και εθνικιστικών αξιών: τα βολέματα στους ημετέρους, τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά σε τσιράκια και αυλοκόλακες, τα «έξυπνα σχολεία» και οι μπίζνες με φωτοβολταϊκά ή μπετά…

      Νοικοκυραίοι με τα όλα τους.

      Μου αρέσει!

  2. τα λέτε όλα αυτά γιατί δεν έχετε ακούσει τον Λιάπη (τότε υπουργός μεταφορών και επικοινωνιών)να μιλάει σε συνέδριο τηλεπικοινωνιών και να διαβάζει στο κείμενο του το «MHz» (εμ-ειτσ-ζεντ)

    Μου αρέσει!

  3. υπέροχος κι αυτός..κακώς δεν τον είχα ανακαλύψει νωρίτερα, μπήκε ήδη στη λίστα με τους «υπέροχους πολιτικούς ανά τον κόσμο»

    «Leaving your child for two hours completely *unregulated* on the internet is not something you can do»
    Ακριβώς αυτή είναι η φιλοσοφία των Άγγλων σε όλα όσα αφορούν τη νεολαία. Πώς θα γίνει να αφήνουμε τα παιδιά μας *unregulated* γιατί εμείς πρέπει να πάμε στην παμπ να παίξουμε φρουτάκια και νταρτς και να μη σκοτώνονται. Κανείς δεν σκέφτηκε ότι τα παιδιά πλάθονται και διαμορφώνονται από το οικογενειακό τους περιβάλλον και όχι από ανόητους κανονισμούς και νόμους (μην αρχίσω να λέω για τα επιδόματα σε ανήλικες μητέρες κτλ.).

    καλή χρονιά αδερφέ!

    Μου αρέσει!

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s