Διάλογος για την παιδεία – Ο ξεκάθαρος στόχος του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Vodpod videos no longer available.

play για αναπαραγωγή· κατεβάστε το από το αποθετήριο του box.net δεξιά

Η αξιωματική αντιπολίτευση αντεπιτίθεται με όραμα· δεν κατάλαβα ακριβώς για τι… αλλά, μάλλον δεν θα έχει πλέον ανοιχτές τεχνολογίες, αλλά εμπορικά προϊόντα του amazon (τζάμπα έχουμε τις wish lists μας εκεί;)

Μπρος γκρεμός (ΓΑΠ, Συλβάνα, πρώην Επίτροπος ΕΕ, πρώην thank you all US, FBI,UK, Scotland Yard…) και πίσω ρέμα (Ευριπίδης, Άρης, Μπάρμπι)

και, βεβαίως, η θλίψη δεν οφείλεται στα σαρδάμ…

Ενημέρωση: Ελπίζω επί του ουσιαστικού ζητήματος της πρότασης να συζητήσουμε στα σχόλια.

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

16 thoughts on “Διάλογος για την παιδεία – Ο ξεκάθαρος στόχος του ΠΑ.ΣΟ.Κ.”

  1. Κοίτα, φαντάζομαι πως ο στόχος του δεν ήταν να πει «το Kindle είναι το ηλεκτρονικό βιβλίο για τους μαθητές» και ήθελε να το χρησιμοποιήσει ως παράδειγμα. Αλλά ρε φίλε, το Kindle είναι ξεχωριστό παράδειγμα. Είναι σα να χρησιμοποιείς ένα iPhone για να δείξεις τη λειτουργία του κινητού τηλεφώνου.

    Και όταν ως κομματικός μηχανισμός ευαγγελίζεσαι ανοιχτά πρότυπα, μη το δείχνεις το ρημάδι το Kindle. Όσοι ξέρουν τι είναι, θα σε παρεξηγήσουν σίγουρα.

    (Και να φανταστείς πως θέλω να αγοράσω ένα Kindle)

    Μου αρέσει!

    1. Ακριβώς για αυτά που είπες έκανα το προηγούμενο ερώτημα:
      μόνος του παίρνει τις πρωτοβουλίες, ή έχει συνεργάτες που δουλεύουν για τον Μπένι ή τον ΚΚ;

      Από γκάφα σε γκάφα το πάει… ΟΚ, ήθελε να αποφύγει το OLPC, και γιατί δείχνει να αποτυγχάνει τελικά (κάτι που μπορούσε να δει κανείς από την αρχή, αλλά είναι άλλη κουβέντα αυτή), και γιατί έχει γίνει ένα «δεξιό» πρότζεκτ αυτό τον καιρό (ακόμη και ερήμην των κορόιδων που βοηθούν ακόμη στον εξελληνισμό του). Αλλά, ρε φίλε, βρε κάτι άλλο· το kindle!

      Βεβαίως, η ουσιαστική κουβέντα είναι αν έχουν κάποια αξία πρωτογενή τα e-book· πρωτογενή με την έννοια της υποκατάστασης του φυσικού βιβλίου,όπως πετάει το μπαλάκι το ΠΑ.ΣΟ.Κ, κι όχι με επικουρικό / συμπληρωματικό ρόλο. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, όποιος σκέφτεται την αντικατάσταση του φυσικού βιβλίου με το ηλεκτρονικό στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι βαθιά νυχτωμένος, άσχετος, δόλιος και μπακάλης. Μπακάλης, γιατί πιστεύει ότι έτσι θα μειώσει το κόστος του φυσικού βιβλίου, δόλιος, γιατί μετακυλεί το κόστος της εκτύπωσης που θα αναζητήσουν μαθητές και γονείς σε αυτούς (το e-book δεν διαβάζεται παντού και πάντοτε), άσχετος και βαθιά νυχτωμένος, γιατί απλώς θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα στη γενιά του μόνιτορ, και τις επόμενες, που έχει μάθει να σκανάρει την οθόνη στα γρήγορα με το μάτι, να κάνει κόπι πέιστ και να το παρουσιάζει για εργασίες, να αναζητά σε «κοινωνικά δίκτυα» λύσεις, σκονάκια και συντομεύσεις,και να την ενδιαφέρει μόνο η «συνταγή» για τις πανελλήνιες ή το πτυχίο.

      Μου αρέσει!

  2. Αν αποκόψουμε το kindle από τον ΓΑΠ, έχω να πω, επειδή το έχω δει, πως δεν είναι απλά ένα monitor, ή ένα monitor ενός tablet ή μεγάλου PDA. Είναι ξεκούραστο και άνετο και μπορείς να διαβάζεις (τουλάχιστον σε ταξίδι) για πολλή ώρα.

    Από την άλλη, εγώ έχω μάθει όταν διαβάζω ένα textbook, να σημειώνω: Παλιά πάνω στο βιβλίο, τώρα σε ξεχωριστό logbook. Δεν είναι το ίδιο εύκολο να το κάνεις αυτό με το kindle ή με άλλο τρόπο (έχω πειραματιστεί με 2 βιβλία από το http://www.ebooks.com, το ένα 67 σελίδες και το άλλο 323, χωρίς καλά αποτελέσματα για την ανάγνωση).

    Ο Tim O’Reilly έχει πει πως το κόστος του ebook δεν είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό του κανονικού βιβλίου (και αυτός πουλάει ξεκλείδωτα PDF) κυρίως γιατί ότι γλιτώνεις σε χαρτί το πληρώνεις σε υποδομές για το ebook.

    Μου αρέσει!

    1. Βρε, οκ, ξέρω τί είναι, δεν το έχω πιάσει το ίδιο, αλλά μπορώ να φανταστώ από τα tablet/pda.

      Η βασική μου ένσταση έγκειται στην αγάπη για το βιβλίο, για το διάβασμα, για τις σημειώσεις πάνω σε αυτό, όλα αυτά που και συ, εν μέρει, λες ότι δεν είναι εφικτά στην ηλεκτρονική μορφή.

      Όσο για το κόστος, ναι, κι εγώ γνωρίζω πόσο ανάλογο του φυσικού βιβλίου είναι, αλλά ο ΓΑΠ και το επιτελείο του ονειρεύονται προχειροδουλειές, απλά ηλεκτρονικά αρχεία κειμένου και εικόνας, ξεχνάνε τα πνευματικά δικαιώματα, κι ένα σωρό άλλα.

      Εδώ ο ίδιος αυτολεξεί, έλεγε δείχνοντάς το: «ο μαθητής θα έχει στα χέρια του μια παγκόσμια βιβλιοθήκη»· τέτοιο νεφέλωμα στο μυαλό του George Papandreou Junior.

      Μου αρέσει!

    1. Ως «αυτά» εννοείς τη συνολική πρόταση, όπως εξειδικεύεται (ή καθένας λέει ό,τι θέλει κι εκεί, χάριν δημοκρατίας;) από το «Tμήμα Διαδικτύου, Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών ΠΑΣΟΚ», ή την παπαρολογία περί παγκόσμιας βιβλιοθήκης;

      Γιατί τα περί ανοιχτού περιεχομένου της πρώτης, σαφώς, εγείρουν μια σειρά ζητημάτων, όταν μιλάμε για οποιαδήποτε από τις βαθμίδες εκπαίδευσης· και φαίνεται να έχουμε κάνει, επίσης, αχταρμά το μέσο με το περιεχόμενο (ή στο βάθος, απλώς, ονειρευόμαστε, ότι «μόλις αλλάξουν τα πράματα», είναι καιρός να πέσουν οι μετοχές των X «εταιρειών (εμπορίας) πληροφορικής», για να ανέβουν οι αντίστοιχες των Y, αλλάζοντας προμηθευτές και μιζαδόρους;)

      Προσωπικά, θεωρώ ότι το εννοείς συνολικά ως αερολογία και μόνο, αλλά χάριν διαλόγου, προσπαθώ να μην είμαι προκατειλημμένος. :-)

      Μου αρέσει!

  3. Εννοώ την κίνηση του ΓΑΠ με το kindle στο χέρι για να μας δείξει το μέλλον. Δεν παρακολουθώ τις ενέργειες του αντίστοιχου τμήματος του ΠΑΣΟΚ, οπότε και δεν ξέρω τι κάνουν, από το link που έδωσες όμως έχει ενδιαφέρον να διαβάζει κανείς πως το ψηφιακό βιβλίο μπορεί να είναι ανοιχτής αρχιτεκτονικής και ταυτόχρονα ο ΓΑΠ να δείχνει στη Βουλή το πιο κλειστό (και ταυτόχρονα πιο πετυχημένο εμπορικά).

    Όχι πως διαφωνώ με το σχόλιό σου, αλλά αυτό είχα στο μυαλό μου όταν έγραψα το δικό μου: Πυροτεχνικές δηλώσεις τύπου Ντέμη (π.χ. να φύγουν οι ομάδες από τις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις μετά τα γεγονότα της Λαυρίου).

    Μου αρέσει!

  4. Σωστά όσα γράφετε. Ως προς την αναγκαιότητα να εκπαιδευθεί ο μαθητής προκειμένου να αναπτύξει καλή σχέση με το βιβλίο, δεν πιστεύω ότι οποιοσδήποτε κοινός νούς, έχει άλλη άποψη. Μια ακόμη διάσταση όμως μου έκανε μεγάλη εντύπωση : «Σε ένα σχολείο, ο μαθητής δεν θα έχει μόνο τα βιβλία του. Μέσα από το Διαδίκτυο θα έχει πρόσβαση σε έναν πλούτο γνώσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα είναι η δική του παγκόσμια βιβλιοθήκη. Εάν διαβάζει για γενικές εξετάσεις, θα μπορεί να βρει τον καλύτερο φροντιστή καθηγητή ή και συμμαθητή να τον βοηθήσει online. Θα έχει τις ασκήσεις του, θα μπορεί να τον αξιολογεί ο καθηγητής, μέσα από μια κεντρική αρχή αξιολόγησης ή τοπικά». βλεπε http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=978943.

    Αυτή η αναζήτηση του καλύτερου φροντιστή καθηγητή ή και συμμαθητή να τον βοηθήσει online, δείχνει και τη διάθεση των «αλλαγών».

    Βέβαια η αναφορά του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, ως παραπομπή για την νέα γενιά, είναι επιεικώς ατυχής, κατά την άποψή μου.

    Τώρα αν οι σύμβουλοί του δουλεύουν για τον Μπένι ή για τον ΚΚ, δεν το νομίζω. Απλά πιστεύω ότι είναι τόση η χαρά του με την τεχνολογία, το καινοτόμο και το «διαφορετικό», που εικάζω ότι παίρνει πρωτοβουλίες και μένει πολύς κόσμος άναυδος.

    Μου αρέσει!

    1. Τα περί ποίου δουλεύουν οι σύμβουλοί του ήταν αστεϊσμός. Για την επάρκειά τους, ωστόσο, πολιτική ή/και επιστημονική, έχω τόσο σοβαρές αμφιβολίες, όσο και επαρκείς αντενδείξεις.

      Μου αρέσει!

  5. οι σύμβουλοί του δεν δουλεύουν ούτε για τον Μπένυ ούτε για τον ΚΚ. Η ιδέα του ΗΒ προωθήθηκε από τον εκδοτικό οργανισμό που έχει σχεδόν το μονοπώλιο για το δήθεν βοηθητικό προς τα μαθήματα λογισμικό που διανέμει το ΥΠΕΠΘ στα σχολεία. Οι ίδιοι μάλλον θα έχουν και την εκπροσώπηση του Kindle-2 από την amazon στην Ελλάδα.

    Μου αρέσει!

    1. προωθήθηκε από τον εκδοτικό οργανισμό που έχει σχεδόν το μονοπώλιο για το δήθεν βοηθητικό προς τα μαθήματα λογισμικό που διανέμει το ΥΠΕΠΘ στα σχολεία.

      Πρόκειται, δηλαδή, για… δόλιο σχέδιο, ή χάνω επεισόδιο;

      Μου αρέσει!

  6. Για το θέμα Kindle, νομίζω ότι είναι μια καλή ιδέα. Να δεχτώ το οτι να το έχει και να το δείχνει είναι καθαρά επικοινωνιακό τρικ.
    Αλλά το 2009, είναι θετικό να μιλάνε στη Βουλή για νέες τεχνολογίες που μπορούν (υπό συνθήκες, ΟΚ) να βοηθήσουν το ταλαίπωρο ελληνικό σχολείο.
    Όλα τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες και εξηγούμαι: δέχομαι το οτι να το έχει και να το δείχνει είναι καθαρά επικοινωνιακό τρικ, κι εγώ θα προτιμούσα να κρατάει συσκευή ανοιχτών προτύπων (δεν ξέρω να υπάρχει καμία τέτοια σε κυκλοφορία), κι εγώ θεωρώ αποτυχημένη μια κίνηση να αντικατασταθούν όλα τα βιβλία από αυτό το μαραφέτι, κι εγώ θα συμφωνήσω οτι υπάρχουν μύρια άλλα προβλήματα που έχουν προτεραιότητα στην εκπαίδευση κτλ.
    Αλλά συνεχίζω να βλέπω θετικά μια κίνηση για εισαγωγή της νέας τεχνολογίας στο σχολείο.

    Σκεφτείτε να ήμασταν στο 1995 και ο αντίστοιχος ΓΑΠ να μίλαγε για το ιντερνετ και την ανάγκη τα σχολεία να αποκτήσουν πρόσβαση, κρατώντας ένα πακέτο σύνδεσης της ακρόπολις νετ (ο πρώτος μου ISP). Πιστεύω οτι παρόμοιο διάλογο θα κάναμε και τότε, μόνο που θα διαπιστώναμε αρκετά χρόνια αργότερα οτι κάναμε λάθος
    Δεν υποστηρίζω οτι το kindle είναι το «νεο ιντερνετ», απλά λέω οτι η σωστή χρήση της τεχνολογίας μόνο ευεργετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει στα παιδιά.

    @Stazybo Horn
    «…και γιατί έχει γίνει ένα «δεξιό» πρότζεκτ αυτό τον καιρό (ακόμη και ερήμην των κορόιδων που βοηθούν ακόμη στον εξελληνισμό του)…»

    θες να μου εξηγήσεις τι εννοείς με το «δεξιό» και γιατί αυτοί που το εξελληνίζουν είναι κορόιδα;

    Μου αρέσει!

    1. θες να μου εξηγήσεις τι εννοείς με το “δεξιό”

      Ανάλογα με την πολιτική απόχρωση του κυβερνώντος κόμματος στην κάθε χώρα που υιοθέτησε με τον Χ τρόπο το OLPC, το τελευταίο έχει αναχθεί σε φιλελεύθερο, σοσιαλιστικό, νεοφιλελεύθερο, εθνικό σχέδιο που θα αμβλύνει τις όποιες ανισότητες. Στη χώρα μας, εν προκειμένω, αν είσαι παρατηρητικός, μπορείς να διαπιστώσεις ότι η αρχικά θετική στάση του ΠΑ.ΣΟ.Κ, π.χ., έγινε αδιάφορο σφύριγμα, μόλις φάνηκε ότι το πρότζεκτ υιοθετήθηκε επίσημα από την κυβέρνηση.

      γιατί αυτοί που το εξελληνίζουν είναι κορόιδα;

      Γιατί συμμετέχουν σε κάτι που πιθανόν να μην ολοκληρωθεί ποτέ (όχι λόγω δυσκολιών, αλλά γιατί οι ιθύνοντες, πολύ απλά, δεν το ξεκίνησαν για να τελειώσει, αλλά μόνο για να ξεκινήσει, έτσι, χωρίς σχέδιο με κάποια αρχή, μέση, και τέλος). Και γιατί, αν ολοκληρωθεί και εφαρμοσθεί ποτέ, οι ταμπέλες που θα έχει είναι ήδη έτοιμες και η καπηλεία της αγνής εθελοντικής συμβολής δεδομένη.

      Μου αρέσει!

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s