Ο 4ος Ιεράρχης της παιδείας μας…


Είμαι περισσότερος από βέβαιος ότι για τον -τουλάχιστον- 70χρονο πρώην τηλεοπτικό αστέρα δεν τίθεται ζήτημα ή υποψία ούτε για τη φρεσκάδα των ιδεών του, ούτε για την επιτυχία της θητείας του ως προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στο παρελθόν, ούτε για τη σύγκρουση συμφερόντων με παράλληλες ιδιότητες του, όπως του προέδρου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων, του προέδρου της Γλωσσικής Εταιρείας των Αθηνών, του μετόχου (;) στην KENTPO ΛEΞIKOΛOΓIAΣ EΠE· ούτε, βεβαίως, για την αρχή της πανεπιστημιακής του καριέρας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών μεταξύ 1971 και 1973, περιόδου, υποθέτουμε, πλήρους ελευθερίας και αξιοκρατίας.

Το μόνο που αναρωτιέμαι είναι πόση περισσή ευφυΐα και πανεπιστημιακούς τίτλους χρειάζεται κανείς, ώστε ως «πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», να μην έχει να διατυπώσει τίποτε περισσότερο από ένα ευχολόγιο αυτονόητων ζητουμένων για το Λύκειο, χωρίς καμία νύξη για κάποιο σχέδιο με αρχή μέση και τέλος για την επίτευξή τους.

Α, ναι, αν υπήρχε σχέδιο με αρχή, αυτή θα ήταν στην πρώτη δημοτικού, άντε στην πρώτη γυμνασίου, κι όχι τρία μόλις χρόνια πριν το τέλος της γενικής, κατά τον πρόεδρο, εκπαίδευσης.

Οπότε ας κρατήσουμε ως τεκμήριο ευσεβών πόθων και ταυτολογιών τη συνέντευξη αυτή, για να την ξαναδούμε και μετά από μισό, ένα, δύο, τρία χρόνια.

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

6 thoughts on “Ο 4ος Ιεράρχης της παιδείας μας…”

  1. Δέν θα έλεγα πως έχω πλήρη γνώση των προβλημάτων της παιδείας στην Ελλάδα, ούτε και γνωρίζω καλά τις περγαμηνές του κ. Μπαμπινιώτη ή εκείνων που επι στρογγυλής τραπέζης, θα κληθούν να τα λύσουν. Εγώ τούτο μόνο θα πώ.
    Είναι καιρός να πάψη το εκπαιδευτικό σύστημα στην βασική εκπαίδευση να έχει σαν στόχο, την είσοδο στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα οποία στην συνέχεια βγάζουν, αγράμματους πτυχιούχους. Είναι καιρός, τα σχολεία, κάθε βαθμίδας, να βγάζουν άτομα που μπορούν να σκέπτονται και να χρησιμοποιούν κατάλληλα τη γνώση που τους δίνουν τα βιβλία και η πληροφορική.

    Μου αρέσει!

  2. Ένας διάλογος και πάλι, αν και οι λέξεις που χρησιμοποιούνται στον «πολιτικο» δημόσιο λόγο έχουν χάσει το νόημά τους.
    Τους «σοφούς» τους θες και τους πληρώνεις για τη θεραπεία, αλλά εδώ μάλλον δεν έχει προηγηθεί ούτε η διάγνωση, ούτε ο στόχος. Η σύγχιση μεταξύ «προβλήματος» και «προβληματικής κατάστασης» είναι εμφανής και στη δημόσια πολιτική που λέγεται «παιδεία».
    Η εικόνα – επικοινωνία και πάλι κυριαρχεί.

    Μου αρέσει!

  3. Μου φαίνεται ότι είναι προδιαγεγραμμένη η τύχη και αυτού του διαλόγου. Θα σταματήσει πριν καλά-καλά αρχίσει, με τις εκλογές της ερχόμενης άνοιξης. Θα εξαγγείλει στη συνέχεια το νέο διάλογο ο επόμενος υπουργός(?) και οι ΠΟΣΔΕΠ/ΟΛΜΕ/ΔΟΕ με τις πλάτες των μαθητών/φοιτητών θα ξεκινήσουν τη νέα ιντιφάντα.
    Για να πληρωθεί το ρηθέν υπό της επιστήμης ότι ο εκπαιδευτικός χώρος έχει γεωμετρία θετικής καμπυλότητας. :-))

    Μου αρέσει!

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s