Ο «ρουφιάνος» των σχολίων μου

backtype.comΑπό καιρό έψαχνα ένα κατάστιχο κι έναν τρόπο να μπορώ να παρακολουθώ τα σχόλια που έχω αφήσει σε άλλα μπλογκ (με δεδομένους τους περιορισμούς της πλατφόρμας του δωρεάν φιλοξενούντος wordpress). Τι σημαίνει αυτό; Να έχω μια χρονολογική ενεργή λίστα των σχολίων μου και των τόπων όπου τα άφησα, με απαραίτητη την παροχή σχετικού rss feed. Συμπληρωματικά, χρήσιμη είναι μια λειτουργία ειδοποιήσεων με e-mail, για καινούριες απαντήσεις, αλλά δεδομένου ότι blogger και wordpress παρέχουν πλέον αμφότερα την ευκολία αυτή, περισσεύουν λίγα για μένα blogs όπου κάτι τέτοιο θα μου έλειπε. Εννοείται, οποιαδήποτε λύση θα έπρεπε να ήταν λιτή και to the point. Ένα bookmarklet και τίποτε περισσότερο.

Κατά καιρούς είχα δοκιμάσει, χωρίς ποτέ να μείνω αρκετά ή απόλυτα ευχαριστημένος, το co.mments.com, αρχικά, και το commentful, εν συνεχεία. Το πρώτο μάς άφησε χρόνους, ενώ το δεύτερο μάλλον υπολειτουργεί, για να το διατυπώσω ευγενικά. Σε αμφότερα,το πλήθος εγγραφών ήταν /είναι περιορισμένο.

Στη συνέχεια, δοκίμασα το delicious. Ένα bookmarklet εύκολη υπόθεση, κλικ, κάθε φορά μετά το σχόλιο, και συμπλήρωση μιας ετικέτας comments. Απεριόριστος χώρος, οπότε όλα καλά.

Πρόβλημα, βέβαια σε όλες τις λύσεις τα παρελθόντα σχόλια. Πώς να τα μαζέψεις και να τα αρχειοθετήσεις; Στο delicious είχα ξεκινήσει την προσπάθεια με τον αρχιρουφιάνο γούγλη να επικουρείται όπου χρειάζεται από τη μνήμη μου.

Και να που, εντέλει, κατέληξα σήμερα σε κάτι που μου είχε ξεφύγει. Κυρίες και κύριοι, το backtype. Με δικό του ρουφιάνο crawler, να αναζητά όλα μας τα σχόλια, αλλά και όποιου άλλου θέλουμε. Τι θέλει από μας; Το url που δηλώνουμε στην ταυτότητα στο σχολιασμό μας, και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει αυτό, έχοντας τη δυνατότητα να ανατρέξει και «πίσω στο χρόνο». Ομολογώ ότι δεν το περίμενα τόσο αποτελεσματικό (εντάξει, κάτι έχει χάσει, αλλά με την προτροπή των δημιουργών τους, θα τους πω τι θυμάμαι να μην έχει βρει, και θα το κοιτάξουν, ώστε να βελτιώσουν το spider τους…). Δεν μου λείπει καθόλου η ενημέρωση με email για νέες απαντήσεις, ας είναι καλά ο blogger και το wordpress, και δεν χρειάζεται καν να θυμάμαι να πατάω κάποιο bookmarklet. Μειονέκτημα η μη άμεση ενημέρωση, καθώς βασίζεται στον crawler του, αλλά, προς το παρόν, μου αρκεί η μνήμη μου, για το πού έχω σχολιάσει πρόσφατα, μαζί με τα subscriptions σε blogger και wordpress, και το dashboard του τελευταίου. Πλέον, έχω πολύ λιγότερες δικαιολογίες να μην ανταπαντώ στα σχόλιά μου.

Το backtype είναι μόνο 6 μηνών, οπότε αυτός είναι και ο ορίζοντάς του, πάνω κάτω, «προς τα πίσω». Τέτοιες υπηρεσίες πολύ συχνά πάνε κι έρχονται. Το πιθανότερο είναι ότι θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ και το delicious ως εφεδρεία, οπότε έχω ακόμη μπόλικη δουλίτσα με τον γούγλη, σε αναζήτηση του παρελθόντος…

 
Χρησιμοποιείτε εσείς κάποια άλλη, καλύτερη, υπηρεσία για την παρακολούθηση των σχολίων σας; Όσο ζω μαθαίνω, που θα έλεγαν και τα στρατευμένα νιάτα, είμαι όλος αυτιά…

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

2 thoughts on “Ο «ρουφιάνος» των σχολίων μου”

  1. Τα στρατευμενα νιατα καποια στιγμη που προσπαθησαν να κρατανε «αρχειο» με τα σχολια τους, χρησιμοποιησαν τη μεθοδο delicious, αλλα το εγκατελειψαν λογω περιορισμενης χρηστικοτητας. Μολις βρουν χρονο θα δοκιμασουν και το backtype γιατι ακουγεται ιδιαιτερα βολικο.
    Τα σεβη μου!

    Μου αρέσει!

    1. κι εγώ στο delicious τα μαζεύω privately. Κι ο crawler του backtype, κι οποιοσδήποτε άλλος, δεν μπορεί να τα μαζεύει όλα. Βοήθησε όμως να συμπληρώσω τη συλλογή στο delicious…
      Καλή συνέχεια!

      Μου αρέσει!

Τι είπες;

