Φαύλοι κύκλοι, συνέχεια

Δευτέρα πρωί πρωί, λοιπόν, τηλέφωνο για «υποστήριξη». Ωραία, βρέθηκε το σέρβις ταγκ, να η καρτέλα, έτοιμοι. Το και το, α, μάλιστα. Σίγουρα είναι πρόβλημα του λειτουργικού, η εταιρεία του λάπτοπ δεν ευθύνεται. Ναι, είναι γνωστό ότι η εταιρεία του λειτουργικού δεν παρέχει υποστήριξη στην περίπτωση αγοράς με το τελευταίο ενσωματωμένο, οπότε και η ευθύνη ανήκει στον συναρμολογητή /κατασκευαστή.

-Τι μπορούμε να κάνουμε; Να δοκιμάσουμε μια επιδιόρθωση εκκινώντας σε κονσόλα από το dvd του λειτουργικού που έχετε. Οι πιθανότητες μάλλον δεν είναι μεγάλες, αλλά δεν χάνουμε τίποτε (το ότι χάσαμε ήδη 60 ώρες, δεν απασχολεί κανέναν). Ε, μετά δοκιμάζουμε, από το dvd πάντα (πώς;) κι ένα πισωγύρισμα, αρκετά πίσω, ακόμη πιο πίσω από κει που ήδη δοκιμάστηκε, στους έξι μήνες, ας πούμε, ή στον ένα χρόνο. -Αυτό ονομάζεται υποστήριξη; Είναι κάτι που δεν θα μπορούσα να κάνω μόνος μου; -… -Κι αν δεν πιάσει κι αυτό, μπακάπ, φορμάτ και εγκατάσταση, απ’ την αρχή, αυτοματοποιημένη, όμως, μην ανησυχείτε. -Και μήπως σε όλο αυτό το πείραμα, κάθε δοκιμή θα κάνει ακόμη πιο μπάχαλο το σύστημα; Μήπως με το να μπει κανείς στη διαδικασία αυτή, οδηγείται νομοτελειακά στην πλήρη επανεγκατάσταση; -Ε, ναι, τι να κάνουμε, εμείς κυρίως χάρντγουερ υποστηρίζουμε.
 

 
-Συγγνώμη, κύριοι, μου πουλήσατε ή όχι και το λειτουργικό; Οφείλετε να έχετε ένα έγκυρο κλειδί κολλημένο στον πάτο του λάπτοπ, που να συμφωνεί με την εγκατάσταση; Καταλαβαίνουμε ότι το όλο πρόβλημα έγκειται εκεί; Μου ζητάτε για ένα $#^$!!#κλειδί να κάνω μπακάπ κι επανεγκατάσταση;

-Ε, ναι, ξέρετε το κλειδί στην έγκυρη κόπια του λειτουργικού σας είναι ενσωματωμένο και στην εγκατάσταση και στο dvd, που δουλεύει σε unattended mode, οπότε ούτε εκεί το βλέπετε… Ξέρετε πώς περνούν όλοι οι κατασκευαστές το λειτουργικό. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε μία-μία εγκατάσταση.

baffled...-Ωραία. Φαντάζομαι, αν αντί να χάνω τον καιρό μου ως τώρα, είχα απλώς δοκιμάσει κάποιον από τους παράνομους τρόπους ενεργοποίησης του λειτουργικού, δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα μαζί. Σωστά;

-…

-Εννοώ, η μελλοντική υποστήριξη (ή «υποστήριξη») δεν αλλάζει;

-Όχι, εμείς θεωρούμε ότι δεν έχετε αλλάξει κάτι στην εγκατάσταση του λειτουργικού· ούτε κι είναι δουλειά μας να το ψάξουμε, ούτε κι έχουμε κι εμείς τη δυνατότητα να διασταυρώσουμε τι κλειδί έχετε, κι αν είχε δοθεί από μας.

-Εκτός, λοιπόν, από το να μπούμε σε μια χρονοβόρα διαδικασία που πιθανότατα οδηγεί σε πλήρη επανεγκατατάσταση, ή μια άλλη που θα με οδηγήσει να έχω παράνομα εγκατεστημένο αγορασμένο λογισμικό, υπάρχει κάτι άλλο που μου προτείνετε;

-Θα μπορούσατε να δοκιμάσετε την τύχη σας με την εταιρεία του λειτουργικού. Βεβαίως, φαρδύ πλατύ είναι στις σχετικές σελίδες της απλωμένο το προειδοποιητικό μήνυμα ότι η υποστήριξη αφορά μόνο πελάτες λιανικής του λειτουργικού -όσοι το πήραν μαζί με μηχάνημα να απευθύνονται στην αντίστοιχη εταιρεία, αλλά δεν χάνετε τίποτα, να προσπαθήσετε. Ορίστε και το τηλέφωνο που πρέπει να καλέσετε, δεν υπάρχει πουθενά, παρά μόνο στο κουτί του λειτουργικού αν το είχατε αγοράσει λιανική.

-Γεια σας, γεια σας… πάλι το ιστορικό εν συντομία… και δεν δέχεται το κλειδί από το αυτοκόλλητο…

-Αποκλείεται, μήπως δεν το πληκτρολογείτε σωστά;… Α πα πα, κάνουν τέτοια πράγματα οι εταιρείες, να κάνουν πολλαπλές εγκαταστάσεις με τον ίδιο κωδικό!!! Κακώς, πολύ κακώς, δεν μπορώ να βοηθήσω! Το πρόβλημα είναι με την εταιρεία του λάπτοπ.

-Ξέρετε, ένα κλειδί ζητάω, για να αποφύγω να εγκαταστήσω από την αρχή ένα μηχάνημα με όλες τις εφαρμογές του.

-Κάνετε σωστά τη διαδικασία; τι σας ζητάει;

Ελέγχουμε ξανά και ξανά τον ατέρμονα φαύλο κύκλο. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να ελέγξω τον κωδικό του στίκερ αν είναι έγκυρος.

-Μα και να είναι, δεν θα βοηθήσει αφού δεν τον δέχεται…

-…

Κι εκεί κάπου, εν μέσω του πινγκ πονγκ από τον κατασκευαστή του λάπτοπ, στον κατασκευαστή του λειτουργικού και τούμπαλιν, έμπνευση της στιγμής από τον δεύτερο:

baffled...-Θα δοκιμάσετε μια διεύθυνση στον μπράουζερ μας, πληκτρολογώντας απευθείας; Κανονικά, θα σας ζητήσει να ενεργοποιήσετε το λειτουργικό.

-Να δοκιμάσω.

Και, ω του θαύματος, αφού συμφώνησα στην εγκατάσταση του απαραίτητου προσθέτου, η ενεργοποίηση είναι γεγονός! Στην επανεκκίνηση όλα μια χαρά, επόμενες μικροενημερώσεις, όλα εντάξει. Με ένα κλειδί που θα μάθω, μόνο αν ενδιαφερθώ να κατεβάσω και να τρέξω το κατάλληλο χακερίστικο εργαλείο.

 
Κι έτσι μένουν δύο, συν ένα, ερωτήματα…

  • Πόσο ανόητο μπορεί να είναι ένα interface που σε βάζει σε έναν ατέρμονα κύκλο με λάθος σελίδα κι επιλογές;
  • Πόσο ικανοποιημένη είναι μια εταιρεία που πουλάει ως «υποστήριξη» τη λύση του «φορμάτ», για κάτι, εντέλει, απλούστατο;

Και

  • Πόσοι ταλαίπωροι ανυποψίαστοι χρήστες υπόκεινται καθημερινά -και με το αζημίωτο- σε αντίστοιχες διαδικασίες «πονάει χέρι, κόψει χέρι/καρωτίδα»;

 
Το σκίτσο είναι από το xkcd.com, προσαρμοσμένο

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

9 thoughts on “Φαύλοι κύκλοι, συνέχεια”

    1. Όταν λέω σε άλλους ότι ο υπολογιστής, ως καταναλωτικό αγαθό, είναι ακόμη στο αντίστοιχο 1905 του αυτοκινήτου, με κοιτούν με δυσπιστία.

      Εν προκειμένω, πάντως, μια πιο προσεκτικά φτιαγμένη καρτέλα στις ιδιότητες συστήματος, με ακριβέστερα link, θα εξαφάνιζαν το πρόβλημα. Το οποίο, βεβαίως, δεν θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί, in the first place…

      Μου αρέσει!

      1. «ο υπολογιστής, ως καταναλωτικό αγαθό, είναι ακόμη στο αντίστοιχο 1905 του αυτοκινήτου»

        NAI!

        NAI!

        NAIAIAI!

        Σε λατρεύω. Αλλά έχω μια ερώτηση, κάπως τζιζ: Dell;

        Μου αρέσει!

        1. Είδα το «επέκταση εγγύησης next business day στα τρία χρόνια, που έχεις ακούσει, κι έχεις δει κι ο ίδιος, τα καλύτερα γι’ αυτήν», γι’ αυτό και ρώτησα. Ήθελα να διαπιστώσω αν το επίπεδο υποστήριξης της Dell πήρε την κατιούσα, για να μην πάω εκεί. Αν μιλάμε γι’ αυτή.

          Εδώ που τα λέμε, εκτός από πρόβλημα hardware (πλην δίσκων), τη λύση θα τη βρω μόνος μου. Αλλά δεν θέλω στο μέλλον να πάρω άλλους στο λαιμό μου, που δυσκολεύονται και στα προγράμματα των πλυντηρίων.

          Μου αρέσει!

        2. Νομίζω ότι η δήλωση «εμείς υποστηρίζουμε κυρίως hardware» είναι και ειλικρινής και αληθινή. Και αφορά την διαπιστωμένη ποιότητα υπηρεσιών. Βέβαια, δεν γνωρίζω πώς αλλάζει -αν αλλάζει- το θέμα υποστήριξη, και από ποιον παρέχεται τελικά, όταν έχουν μπει στο παιχνίδι τόσες αλυσίδες λιανικής.

          Μου αρέσει!

  1. φίλε, έχω ένα λαπτοπάκι acer των 700 ευρώ με HOME έκδοση λειτουργικού και έχει επιζήσει ακόμα και μετά από δολοφονικούς ιούς. επέκταση εγγύησης, επαναφορά ρυθμίσεων και format δεν ξέρω τι θα πεί. το χρησιμοποιούσα για 2 χρόνια (και το χρησιμοποιώ ακόμα που και που σε κάνα ταξίδι) κυριώς για επαγγελματικούς σκοπούς και μου έβγαλε τα λεφτά του στο 10πλάσιο. το μυστικό?

    ΚΑΝΕΝΑ UPDATE ΠΟΤΕ!!! (ειδικά για λάπτοπ όπου όλο το hardware σχεδόν είναι customιά και κανένας δεν μπορεί να δοκιμάσει τις επιπτώσεις των updates ούτε στα μισά μοντέλα από αυτά που κυκλοφορούν)

    antivirus το avast (δωρεάν), firewall το comodo (επίσης δωρεάν).

    έχω σπάσει το δίσκο σε κομμάτια και στον C είναι μόνο τα προγράμματα. όλα τα αρχεία είναι αλλού. έχω πάρει image με τον acronis (αφού εγκατέστησα τα προγράμματα που ήθελα) και το έχω αποθηκευμένο σε ένα άλλο κομμάτι του σκληρού. αυτά.

    δεν λέω πως δεν είχα ποτέ πρόβλημα αλλά ακόμα και όταν έφαγα ένα τρελό ιό (κάποτε) σήκωσα το image (30′ περίπου) και τέλος.

    Αυτά από κάποιον που δούλευε για την MS και την symantec (μακριά από το norton όπως ο διαολος από το λιβάνι)

    Μου αρέσει!

    1. Συγγνώμη, αλλά οι συμβουλές σου είναι επιεικώς προβληματικές. Ξέρεις, αρκετοί χρησιμοποιούν τον υπολογιστή τους ως εργαλείο δουλειάς, και όχι μόνο ως κατεβαστήρι, παιχνιδομηχανή, τηλεόραση, ή μπράουζερ να περνάει η ώρα.

      Επιπλέον, οι συμβουλές σου δείχνουν απίστευτη ανευθυνότητα στην εποχή του διαδικτύου, καθώς, για το μέσο χρήστη, νομοτελειακά δείχνουν το δρόμο για άλλο ένα ζόμπι σε δίκτυα ddos. Κανένα comodo δεν πρόκειται να δουλέψει ποτέ σωστά με μη ενημερωμένο λειτουργικό, ενώ κάθε χρήστης που είναι σε θέση να το ρυθμίσει σωστά, και όχι απλώς να κάνει accept ή deny στα μηνύματά του, προφανώς δεν έχει πρόβλημα ή λόγο να μην ενημερώσει το λειτουργικό του.

      Τέλος, είναι άλλο πράγμα να βάλω ένα παμπάλαιο image σε ένα σύστημα που χρησιμοποιώ με ένα σωρό custom ρυθμίσεις, από το λειτουργικό μέχρι μακροεντολές προγραμμάτων κλπ., κι άλλο, προφανώς, να βάλεις εσύ στο δικό σου.-

      Μου αρέσει!

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s