Φαύλοι κύκλοι, συνέχεια

Δευτέρα πρωί πρωί, λοιπόν, τηλέφωνο για «υποστήριξη». Ωραία, βρέθηκε το σέρβις ταγκ, να η καρτέλα, έτοιμοι. Το και το, α, μάλιστα. Σίγουρα είναι πρόβλημα του λειτουργικού, η εταιρεία του λάπτοπ δεν ευθύνεται. Ναι, είναι γνωστό ότι η εταιρεία του λειτουργικού δεν παρέχει υποστήριξη στην περίπτωση αγοράς με το τελευταίο ενσωματωμένο, οπότε και η ευθύνη ανήκει στον συναρμολογητή /κατασκευαστή.

-Τι μπορούμε να κάνουμε; Να δοκιμάσουμε μια επιδιόρθωση εκκινώντας σε κονσόλα από το dvd του λειτουργικού που έχετε. Οι πιθανότητες μάλλον δεν είναι μεγάλες, αλλά δεν χάνουμε τίποτε (το ότι χάσαμε ήδη 60 ώρες, δεν απασχολεί κανέναν). Ε, μετά δοκιμάζουμε, από το dvd πάντα (πώς;) κι ένα πισωγύρισμα, αρκετά πίσω, ακόμη πιο πίσω από κει που ήδη δοκιμάστηκε, στους έξι μήνες, ας πούμε, ή στον ένα χρόνο. -Αυτό ονομάζεται υποστήριξη; Είναι κάτι που δεν θα μπορούσα να κάνω μόνος μου; -… -Κι αν δεν πιάσει κι αυτό, μπακάπ, φορμάτ και εγκατάσταση, απ’ την αρχή, αυτοματοποιημένη, όμως, μην ανησυχείτε. -Και μήπως σε όλο αυτό το πείραμα, κάθε δοκιμή θα κάνει ακόμη πιο μπάχαλο το σύστημα; Μήπως με το να μπει κανείς στη διαδικασία αυτή, οδηγείται νομοτελειακά στην πλήρη επανεγκατάσταση; -Ε, ναι, τι να κάνουμε, εμείς κυρίως χάρντγουερ υποστηρίζουμε.
 

 
-Συγγνώμη, κύριοι, μου πουλήσατε ή όχι και το λειτουργικό; Οφείλετε να έχετε ένα έγκυρο κλειδί κολλημένο στον πάτο του λάπτοπ, που να συμφωνεί με την εγκατάσταση; Καταλαβαίνουμε ότι το όλο πρόβλημα έγκειται εκεί; Μου ζητάτε για ένα $#^$!!#κλειδί να κάνω μπακάπ κι επανεγκατάσταση;

-Ε, ναι, ξέρετε το κλειδί στην έγκυρη κόπια του λειτουργικού σας είναι ενσωματωμένο και στην εγκατάσταση και στο dvd, που δουλεύει σε unattended mode, οπότε ούτε εκεί το βλέπετε… Ξέρετε πώς περνούν όλοι οι κατασκευαστές το λειτουργικό. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε μία-μία εγκατάσταση.

baffled...-Ωραία. Φαντάζομαι, αν αντί να χάνω τον καιρό μου ως τώρα, είχα απλώς δοκιμάσει κάποιον από τους παράνομους τρόπους ενεργοποίησης του λειτουργικού, δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα μαζί. Σωστά;

-…

-Εννοώ, η μελλοντική υποστήριξη (ή «υποστήριξη») δεν αλλάζει;

-Όχι, εμείς θεωρούμε ότι δεν έχετε αλλάξει κάτι στην εγκατάσταση του λειτουργικού· ούτε κι είναι δουλειά μας να το ψάξουμε, ούτε κι έχουμε κι εμείς τη δυνατότητα να διασταυρώσουμε τι κλειδί έχετε, κι αν είχε δοθεί από μας.

-Εκτός, λοιπόν, από το να μπούμε σε μια χρονοβόρα διαδικασία που πιθανότατα οδηγεί σε πλήρη επανεγκατατάσταση, ή μια άλλη που θα με οδηγήσει να έχω παράνομα εγκατεστημένο αγορασμένο λογισμικό, υπάρχει κάτι άλλο που μου προτείνετε;

-Θα μπορούσατε να δοκιμάσετε την τύχη σας με την εταιρεία του λειτουργικού. Βεβαίως, φαρδύ πλατύ είναι στις σχετικές σελίδες της απλωμένο το προειδοποιητικό μήνυμα ότι η υποστήριξη αφορά μόνο πελάτες λιανικής του λειτουργικού -όσοι το πήραν μαζί με μηχάνημα να απευθύνονται στην αντίστοιχη εταιρεία, αλλά δεν χάνετε τίποτα, να προσπαθήσετε. Ορίστε και το τηλέφωνο που πρέπει να καλέσετε, δεν υπάρχει πουθενά, παρά μόνο στο κουτί του λειτουργικού αν το είχατε αγοράσει λιανική.

-Γεια σας, γεια σας… πάλι το ιστορικό εν συντομία… και δεν δέχεται το κλειδί από το αυτοκόλλητο…

-Αποκλείεται, μήπως δεν το πληκτρολογείτε σωστά;… Α πα πα, κάνουν τέτοια πράγματα οι εταιρείες, να κάνουν πολλαπλές εγκαταστάσεις με τον ίδιο κωδικό!!! Κακώς, πολύ κακώς, δεν μπορώ να βοηθήσω! Το πρόβλημα είναι με την εταιρεία του λάπτοπ.

-Ξέρετε, ένα κλειδί ζητάω, για να αποφύγω να εγκαταστήσω από την αρχή ένα μηχάνημα με όλες τις εφαρμογές του.

-Κάνετε σωστά τη διαδικασία; τι σας ζητάει;

Ελέγχουμε ξανά και ξανά τον ατέρμονα φαύλο κύκλο. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να ελέγξω τον κωδικό του στίκερ αν είναι έγκυρος.

-Μα και να είναι, δεν θα βοηθήσει αφού δεν τον δέχεται…

-…

Κι εκεί κάπου, εν μέσω του πινγκ πονγκ από τον κατασκευαστή του λάπτοπ, στον κατασκευαστή του λειτουργικού και τούμπαλιν, έμπνευση της στιγμής από τον δεύτερο:

baffled...-Θα δοκιμάσετε μια διεύθυνση στον μπράουζερ μας, πληκτρολογώντας απευθείας; Κανονικά, θα σας ζητήσει να ενεργοποιήσετε το λειτουργικό.

-Να δοκιμάσω.

Και, ω του θαύματος, αφού συμφώνησα στην εγκατάσταση του απαραίτητου προσθέτου, η ενεργοποίηση είναι γεγονός! Στην επανεκκίνηση όλα μια χαρά, επόμενες μικροενημερώσεις, όλα εντάξει. Με ένα κλειδί που θα μάθω, μόνο αν ενδιαφερθώ να κατεβάσω και να τρέξω το κατάλληλο χακερίστικο εργαλείο.

 
Κι έτσι μένουν δύο, συν ένα, ερωτήματα…

  • Πόσο ανόητο μπορεί να είναι ένα interface που σε βάζει σε έναν ατέρμονα κύκλο με λάθος σελίδα κι επιλογές;
  • Πόσο ικανοποιημένη είναι μια εταιρεία που πουλάει ως «υποστήριξη» τη λύση του «φορμάτ», για κάτι, εντέλει, απλούστατο;

Και

  • Πόσοι ταλαίπωροι ανυποψίαστοι χρήστες υπόκεινται καθημερινά -και με το αζημίωτο- σε αντίστοιχες διαδικασίες «πονάει χέρι, κόψει χέρι/καρωτίδα»;

 
Το σκίτσο είναι από το xkcd.com, προσαρμοσμένο

Advertisements

#%ce%b3%ce%b3%ce%b3%ce%ba%ce%ba%ce%ba%cf%81%cf%81%cf%81%cf%81