Ανακαλύπτοντας τον τροχό (σε κάποιο ΙΕΚ)

A depiction of an onager-drawn carts on the Sumerian "battle standard of Ur" (circa 2500 BC)Ελεγκτές, δημοσιογράφοι, υφυπουργοί και μπλόγκερ συναγωνίζονται ακόμη μία φορά ποιος θα πρωτοπαρουσιάσει την ανακάλυψη του τροχού. Καταφέρνοντας, φυσικά, και σκοπίμως κάποιοι από αυτούς, να μην παρουσιάσουν τίποτα…

Τα ΙΕΚ (Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης) ξεκίνησαν 92-93 ως αδιαβάθμητη μεταλυκειακή εκπαίδευση στην Ελλάδα, κατά τα πρότυπα του «για να γίνεις κουρέας, ή υδραυλικός, ή δάσκαλος οδήγησης στη Γερμανία πρέπει να έχεις βγάλει σχολή και να κατέχεις δίπλωμα». Η ιδέα, λοιπόν, ήταν ότι πια δεν θα ήταν αρκετή ούτε η οικογενειακή παράδοση, ούτε η άτυπη μαθητεία, ούτε η αυθαιρεσία «ό,τι δηλώσεις είσαι», ή ο νόμος της αγοράς που «τα κανονίζει όλα κι ο καλός επαγγελματίας θα φανεί»…

Στο πόδι, στήθηκε ο σχετικός οργανισμός, ο ΟΕΕΚ, στο πόδι φτιάχτηκαν ειδικότητες, η χρηματοδότηση ήταν 75-25 ευρωπαϊκή, και ξεκίνησαν όλα με ευφυή σχεδιασμό: Χώροι και εξοπλισμός, τα δημόσια σχολεία (κυρίως τεχνικά και επαγγελματικά). Συνεπώς, ωράριο, απογευματινό, επισήμως, επειδή οι καταρτιζόμενοι μπορεί να είναι εργαζόμενοι το πρωί.

Παραλείπω μια τεράστια κουβέντα που πρέπει να γίνει για πολλά ζητήματα (ειδικότητες, επίπεδο μαθημάτων, επίπεδο σπουδαστών, εξετάσεις πιστοποίησης) κι έρχομαι στο διαταύτα της επικαιρότητας.

Εκπαιδευτής μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε με βάση την «εμπειρία» του στο εκάστοτε αντικείμενο. Επιπλέον, για τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθημάτων απαιτούνται 2 εκπαιδευτές ανά αίθουσα, καθώς τα μαθήματα χαρακτηρίζονται εργαστηριακά ή πρακτικά.

Σχετικό, άσχετο: συμπληρώστε εδώ την απαίτηση του νομοθέτη οι πρόσθετες αμοιβές κάθε δημοσίου υπαλλήλου να μην ξεπερνούν ένα ποσοστό των τακτικών του αποδοχών (το 1/3 αν δεν απατώμαι, αλλά μπορεί να κάνω λάθος, που δεν έχει σημασία). Πάμε, λοιπόν, στο «σκάνδαλο».

Είσαι ο κύριος Κομματοσκυλίδης, κουρέας, ή ψυκτικός, ή μαθηματικός, ή αυτοπροσδιοριζόμενος «κομπιουτεράς». Εξαργυρώνοντας σχετικές πράσινες ή γαλάζιες επιταγές, δηλώνεσαι ως δεύτερος εκπαιδευτής για 100 ή 300 ώρες εξαμηνιαίως σε 2, 3, 4 δημόσια ΙΕΚ. Φυσικά, δεν πατάς σε κανένα από αυτά, ή διαλέγεις που θα κάνεις εμφανίσεις γκεστ-σταρ. Ο εκάστοτε συνεκπαιδευτής σου σε όλες αυτές τις ώρες, συνήθως δεν γνωρίζει καν το όνομά σου (οι υπογραφές σου στα σχετικά παρουσιολόγια μπαίνουν μαζικά και ετεροχρονισμένα). Δεν τολμά, φυσικά, να διαμαρτυρηθεί για το γεγονός ότι βγάζει μόνος του το μάθημα, καθώς ξέρει ότι «χάρη του κάνουν που του δίνουν δουλειά». Κι έτσι, ο λογαριασμός σου, κύριε Κομματοσκυλίδη, πιστώνεται τακτικά, και παίζει και να είσαι και σε 5-6 επιτροπές έξτρα αμειβόμενος, για σχεδιασμό ειδικοτήτων, προγραμμάτων ή εξετάσεων… Δεδομένου ότι στο Ελλαδιστάν ως πρόσφατα η διασταύρωση στοιχείων ήταν όρος-ανέκδοτο, σιγά μην έπαιρνε και κανείς χαμπάρι ότι ως δημόσιος υπάλληλος, αν είσαι, έχεις 1.500 ευρώ μισθό και 3.000 ευρώ πρόσθετες αμοιβές. Ή ότι δεν μπορεί Τρίτη απόγευμα 4 με 9 να είσαι και στο Χαϊδάρι, και στον Πειραιά, και στον Ασπρόπυργο, και να κάνεις μαθήματα οδήγησης στην επιχείρησή σου…

Μαζί με τα ξερά, υπάρχουν και μερικά χλωρά για κάψιμο: μια μερίδα διοικητικών στη ουσία υπαλλήλων για τους οποίους δεν υπάρχει άλλος τρόπος πληρωμής υπερωριακής απασχόλησης από το «κόλπο του εικονικού δεύτερου εκπαιδευτή» σε κάποιο μάθημα.

Ανακαλύψαμε, λοιπόν, τον τροχό! Άντε με το καλό, να βρουν οι επόμενοι και τους αντίστοιχους εκατοντάδες καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων που μοιράζονται τρεις-τρεις τμήματα και μαθήματα σε τεχνικοεπαγγελματικά λύκεια, πατάει ένας από αυτούς ανά τρίμηνο, κι εξασφαλίζουν έτσι 2/3 του χρόνου τους ελεύθερο να πάνε στις δουλειές τους τις κανονικές: ψυκτικοί, κομμωτές, λογιστές, ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων, έμποροι, κλπ. Πού ξέρεις; μπορεί μια στιγμή και να καταλάβουν τα σαΐνια πώς γίνεται και κάθε τέτοιο σχολείο έχει ένα κάρο τομείς που δικαιολογούν διευθυντικές θέσεις, και φτάνουν τελικά απόφοιτοι ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ ή εργοδηγοί νάναι καθηγητές με δεκάδες χρόνια «διευθυντικής θητείας», με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν δεκάδες θέσεις προϊσταμένων διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης…

Τώρα, να καταλήξουν τα τζιμάνια στο μεγάλο φαγοπότι της Δια Βίου Μάθησης χλωμό το κόβω… Απορροφητικότητα über alles

Δείτε κι εδώ

Advertisements

#%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85, #%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b4%ce%b1%ce%b9%ce%bc%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%bf