What a long, strange trip it’s been…

bloggingΠέρσι δεν το πήρα καν χαμπάρι. Φέτος, έτυχε και το είδα, έριξα μια ματιά στα νούμερα, βρήκα κι ευκαιρία να δικαιολογηθώ, το προγραμματίζω κι από τώρα για τις 28, να βγει μόνο του…

Αφήνω, λοιπόν, στην άκρη την προηγούμενη παρουσία στα ιντερνετικά «κοινωνικά», απ’ τις αρχαίες bbs, το usenet, κάποιες λίστες (όχι, στην hellas list δεν έμπλεξα, έμεινα lurker) -αυτά ήταν αληθινά κοινωνικά δίκτυα, χωρίς φρου φρου, παρά μόνο με περιεχόμενο- κι έρχομαι στην ανασκόπηση για τα δυο χρόνια τούτου δω του μπλογκ.

Κάπου μία δημοσίευση -μικρή, μεγάλη, δύσκολη, εύκολη- κάθε δύο μέρες, με σαφή πτωτική τάση. 360 με τούτη δω, πρόσθεσε επιπλέον και τις 5 σελίδες. Κάτι πάνω από 2.000, λέει, τα σχόλια, αλλά βγάλε τα 160 (μόνο) pingbacks, βγάλε και τα 800 τόσα δικά μου, μένουν λίγο πάνω από 1.000 σχόλια δικά σας· δύο κάθε τρεις μέρες, πάνω-κάτω. Επιπλέον, το ακισμέτ έπιασε 1.000 τόσα σπαμ -το βιάγκρα πάει σύννεφο. 79 από σας με έχετε περασμένο στα κιτάπια του γούγλη σας.

Πάμε, λοιπόν, και στις δικαιολογίες. Σ’ αυτά τα δυο χρόνια, έγραψα 3.000 σχόλια σε άλλα μπλογκ, κατά πολύ πιο αξιόλογα από τούτο δω. Τάχω κρατημένα ένα-ένα ως σελιδοδείκτες προσωπικής χρήσης στο delicious. Κι από ένα σημείο και μετά, αντιγραμμένα ένα-ένα και σε ένα λογαριασμό προσωπικής χρήσης στο posterous (ας είναι καλά τα bookmarklet για την ημιαυτοματοποίηση της δουλειάς αυτής). Τέλος, και πιο συστηματικά τον τελευταίο χρόνο, έχω γράψει άλλες 2.800 μινιμάλ σοφίες στο τουίτερ -καλά, βγάλε άμα θες και τα μισά, να είναι αυτοματοποιημένα updates για αυτά που διαβάζω στο web και προτείνω να διαβάσετε και σεις, καθώς και για τις νέες αναρτήσεις στο μπλογκ μου. Στο τουίτερ θα είστε καμιά εκατοστή με σάρκα και οστά, που με παρακολουθείτε.

Δεν είπα πόσους παρακολουθώ εγώ… Κόλαση, χρεωκοπία κάθε τόσο… 781 συνδρομές γράφει το κοντέρ. Βάλε καμιά 80αριά νάναι ειδησεογραφικά feed που συνήθως μαρκάρω με τη μία ως διαβασμένα -δεν ξέρω γιατί τα κρατάω- βάλε νάναι καμιά 200αριά μπλόγκερ που σταματήσανε, ή αλλάξανε μπλογκ, θαρρώ κοντά στα 500 είναι τα ενεργά. Έχω 9 κατηγορίες ήδη, αλλά πάλι, χαμός…

Αυτά, σας ζάλισα, οπότε δεν μπαίνω στα αντίστοιχα νούμερα της επώνυμης παρουσίας μου στο δίχτυ.

Λόγω εορταστικού χαρακτήρα, πάρτε και το τραγουδάκι του τίτλου:

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

15 thoughts on “What a long, strange trip it’s been…”

  1. Stazybo, να είσαι καλά και να γράφεις. Με τρομάζουν λίγο τα «συνοπτικά» post σαν αυτό…όταν διάβασα «Αφήνω, λοιπόν, στην άκρη την προηγούμενη παρουσία στα ιντερνετικά…», νόμιζα οτι ήταν αποφώνηση :-)

    (Δυστυχώς την εποχή των BBS δεν τη πρόλαβα :-/ …διάβαζα μόνο για τις BBS και έβλεπα ascii screenshots στο PCMaster :-D Ήταν μια ωραία εποχή γεμάτη undocumented ISRs, direct memory access…και Laplink :-D :-D :-D )

    Μου αρέσει!

    1. Γι’ αυτούς που ήταν Αθήνα, Σαλονίκη, Ηράκλειο, Πάτρα ήταν εποχές συναρπαστικές. Για μας της πιο επαρχίας, απλώς παίρναμε λίγο μυρουδιά, μετρούσαμε τις ταχύτητες σε baud και με κάτι φωτοτυπημένες λίστες για gopher είχαμε την εντύπωση ότι σερφάραμε (δεν υπήρχε καν ο όρος, φυσικά). Μετά το 95-96, με τους κανονικούς παρόχους, τη Φόρθνετ, έστω με τα 4 μόντεμ αρχικά που πιο συχνά έβγαιναν κατειλημμένα παρά ελεύθερα, κάπως αρχίσαμε να είμαστε κανονικοί συμμέτοχοι. Στο archive.org βρίσκω ακόμη δυο τρία απ’ τα site που έστησα τότε (τα frameset πήγαιναν σύννεφο…). Είναι τριγύρω αρχαίοι της εποχής εκείνης που στήσανε πραγματικά το ελληνικό ίντερνετ, και κάποιοι είναι ακόμη μέσα σ’ αυτό απ’ τη βρώμικη μεριά, κι όχι απ’ τη μανατζερίστικη.

      Κι αφού τούτο δω το σχόλιο έμεινε στη νοσταλγία, ας βάλω και το λινκ για την Hellas List να υπάρχει.

      Μου αρέσει!

      1. /me bows :-D

        Η πρώτη ταχύτητα που θυμάμαι σε modem ήταν τα 14400 (baud βέβαια), έχω δεί όμως και modem στα 1200 το οποίο μέσα ήταν σαν kit, δηλαδή με διακριτά κοινά εξαρτήματα, PCB μιας όψης κλπ. Αργότερα γνώρισα διάφορους ανθρώπους που μου μιλήσανε για ακόμα πιο αργά modem (και BBS) στην εποχή τους και μόντεμ με πολλαπλές γραμμές όπου η κάθε μια πήγαινε σε διαφορετική σειριακή (!)

        Μακάρι να μαζευτούν όλοι αυτοί που αναφέρεις κάποια στιγμή και να γράψουν κάποια πράγματα για τις εμπειρίες τους…εγώ θα αγόραζα ένα τέτοιο βιβλίο…ή ακόμα και θα βοήθαγα όπως μπορώ αν ήταν να γίνει μια συλλογική προσπάθεια…»Ιστορία του Ελληνικού Internet» ή «Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές στην Ελλάδα» ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.

        Μου αρέσει!

        1. έχω δει όμως και modem στα 1200 το οποίο μέσα ήταν σαν kit, δηλαδή με διακριτά κοινά εξαρτήματα, PCB μιας όψης κλπ
          Αυτά ήταν τα παιχνίδια για τους πραγματικούς άντρες…

          Όσο για το βιβλίο που λες, δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν εκλείψει ένα σωρό γινάτια, έριδες και πραγματικές έχθρες -εντάξει, δεν σοβαρολογώ εντελώς σε αυτό. Ένας από τους λόγους που προτίμησα για χρόνια το lurking, πέρα από την υστέρηση με μέσα, ήταν κι αυτός. Μετά, στα χρόνια του μπλόγκινγκ είχαμε τα «ιερά τέρατα», μετά γίνανε ξαφνικά όλοι αγωνιστές του πληκτρολογίου, είχα σιχαθεί τη φάση απόξω ακόμη, μετά αποκαταστάθηκαν αρκετοί στα παραδοσιακά μέσα -αυτά που κατηγορούσαν πριν, ήρθε και το φέισμπουκ, ευτυχώς ησυχάσαμε από πολλούς αγωνιστές, οπότε άδειασε χώρος και για πιο πεζές φωνές…

          Μου αρέσει!

  2. Το βρήκα! Τάχω κρατημένα ένα-ένα ως σελιδοδείκτες προσωπικής χρήσης στο delicious. Κι από ένα σημείο και μετά, αντιγραμμένα ένα-ένα και σε ένα λογαριασμό προσωπικής χρήσης στο posterous Όταν μπορέσεις, το εξηγείς σε παρακαλώ;

    Μου αρέσει!

    1. Είναι λίγο μπελαλίδικο να το εξηγήσω γραπτά.

      Το πρώτο είναι ότι κάθε σχόλιο που κάνω, το κρατάω απ’ το permalink του, ως private bookmark με ετικέτα mycomments σε ένα λογαριασμό του delicious. Έχω ένα τροποποιημένο bookmarklet για τη δουλειά αυτή πάνω στη bookmarks bar μου. Μόλις, δηλαδή, δημοσιευτεί το σχόλιο, κι αφού είμαι στο permalink του (στο wordpress αυτό γίνεται αυτόματα, στον blogger, και σε πολλά ιστολόγια που φιλοξενούνται σε δικό τους σέρβερ, όχι, οπότε πρέπει να πάω ο ίδιος), θυμάμαι να πατήσω το bookmarklet, να συμπληρώσω αν θέλω κι άλλες ετικέτες, και να πω ΟΚ.

      Το δεύτερο είναι ότι έχω ένα ιδιωτικό ιστολόγιο στο posterous που το χρησιμοποιώ για να αντιγράφω σε αυτό, ως ξεχωριστά post, όλα μου τα σχόλια. Και πάλι υπάρχει διαθέσιμο βοηθητικό bookmarklet bookmarklet στη bookmarks bar μου. Αφου, λοιπόν, έχω βάλει τη permalink διεύθυνση ενός σχολίου μου στον delicious λογαριασμό μου, μαρκάρω όλο το δημοσιευμένο σχόλιο με το ποντίκι μου (και πάλι ανάλογα με το theme του κάθε blog αυτό γίνεται λιγότερο ή περισσότερο εύκολα), και πατάω το bookmarklet του posterous, αυτή τη φορά. Συμπληρώνω αν θέλω ετικέτες, και ΟΚ.

      Συμπερασματικά, μετά από κάθε σχόλιό μου, κάνω άλλες δυο ενέργειες, με μερικά κλικ, σε λιγότερο από μισό λεπτό.

      (για delicious.com και posterous.com δες στα ίδια, και σε διάφορους οδηγούς)

      Μου αρέσει!

      1. Ωρες ώρες θέλω ένα υπολογιστή, να του λέω «κάνε αυτό» και να το κάνει μόνος του, αμέσως και χωρίς δεύτερη κουβέντα… Το διάβασα. Μερσί για το σπάσιμο να το γράψεις. Άμα το διαβάσω πεντέξι φορές ακόμα και γκουκλίσω και τις μισές άγνωστες λέξεις μπορεί και να τα καταφέρω. Μήπως μπορείς να φτιάξεις ένα how to βιντεάκι στο you tube; Επειδή είπες ότι γραπτώς μπελαλίδικο να το εξηγήσεις. ΕΝΤΑΞΕΙ πλάκα κάνω! :)
        Φχαριστώ.

        Μου αρέσει!

Τι είπες;

