Lesson 1: This is *not* a Sunday School

© Ε.Ξένου– Τουλάχιστον, ας αναγνωρίσουμε τις εκσυγχρονιστικές κινήσεις της Αννούλας στην εκπαίδευση, θέλησα να αστειευτώ τις προάλλες σε φίλο καθηγητή λυκείου -καμιά φορά βγαίνουν σε καλό ακόμη κι οι κοινοτοπίες…

– Ε, ναι, μου απάντησε. Πάρε για παράδειγμα τα Θρησκευτικά, ή την Ιστορία, στη Νέα Α΄ Λυκείου.

– Μην το ειρωνεύεσαι το κορίτσι, είπα. Εκεί ήταν ισοπαλία. Πήγε να βάλει γκολ, αλλά της το ακύρωσαν.

– Εκεί έχεις μείνει, ε; μου λέει με νόημα. Ε, λοιπόν, είσαι κι εσύ ένας απ’ αυτούς τους άθεους και τους Ροΐδηδες, που θα μείνουν με το στόμα ανοιχτό μπρος στις μηδενικές αιτήσεις απαλλαγής απ’ τα Θρησκευτικά στο Λύκειο το Σεπτέμβριο.

Ξεκίνησε και με πήγε μονότερμα.

– Πόσες ώρες Θρησκευτικά θα έχει η νέα, και καλά, πρώτη λυκείου; Δύο την εβδομάδα· δύο στις τριάντα δύο. Η Άλγεβρα; η Γεωμετρία, η Φυσική; Δύο, δύο και τρεις, για να μην ψάχνεις. Ποιο μετράει παραπάνω στο βαθμό;

– Απ’ όσο θυμάμαι όλα το ίδιο του λέω, έξω η γυμναστική. Α, κι η Πληροφορική που δε μετράει καθόλου, έτσι μούχες πει μια άλλη φορά…

– Η Πληροφορική, με διέκοψε. Κλάφτην αυτή, περίσσευε στο ψηφιακό λύκειο. Το παιδί είναι σαΐνι στο φέισμπουκ απ’ τα 14, θα το πιστοποιήσουν κιόλας, τι να την κάνει την Πληροφορική; παραπάνω απ’ τους καθηγητές τους ξέρουν τώρα τα παιδιά.

Ήξερα ότι αυτοσαρκαζόταν, και τον άφησα να πει τον πόνο του, για να συμπληρώσω.

– …Αν κι εδώ που τα λέμε, θάπρεπε τα πολύωρα μαθήματα να μετράνε παραπάνω. Δηλαδή, η φυσική, όπως τόπες, 50% παραπάνω.

– Ναι, και τ’ αρχαία, με τις πέντε ώρες, τρίδιπλα, με ειρωνεύτηκε πάλι. Μη φας, έχουμε γλάρο! Λοιπόν, στα λέω γρήγορα κι απλά: Θρησκευτικά, Ιστορία, Αγγλικά και Πρότζεκτ μετράνε από 1/7, ή 14% και κάτι. Το σημείωσες; Θα σου πω μετά τι είναι το πρότζεκτ -κάτσε να μάθουμε κι εμείς, μουρμούρισε, και συνέχισε. Αρχαία, Νέα, Έκθεση, Φυσική, Χημεία και Βιολογία, κρατήσου, μετράνε πια από 1/21, θες ποσοστό; κάτι λιγότερο από 4,8%. Το ένα τρίτο των Θρησκευτικών! Άλγεβρα και Γεωμετρία, το μισό! 1/14 ή 7% και κάτι.

Μούχε πέσει το σαγόνι, αλλά αυτός ακάθεκτος.

– Δηλαδή, το εικοσάρι που θα πάρει το παιδί Θρησκευτικά, άμα λέει «ναι, πιστεύω», και παίρνει με προσποιητή ευχαρίστηση τις εικονίτσες που μοιράζει η θεια η Αμερσούδα, θα μετράει όσο τρεις φορές ο Νεύτωνας, ή η εξέλιξη. Να σου δείξω παράδειγμα, νάχει πεντάρια σ’ όλα, εικοσάρια Αγγλικά, Θρησκευτικά και να περνάει μετά βαΐων και κλάδων*;

Ήμουνα ήδη μπαρούτι, αλλά έψαχνα το γκολ της τιμής.

– Πώς φαίνεται η προκατάληψή σου, του λέω. Άθεε διεθνιστή της δεκάρας! -παλιό μας πείραγμα. Γιατί μωρέ διάλεξες τα Θρησκευτικά, κι όχι την Ιστορία, ή τα Αγγλικά; Ορίστε, έκανε ένα παλιό της όνειρο πραγματικότητα η Αννούλα! Εντάξει, δεν τάκανε ακόμη δεύτερη επίσημη γλώσσα τ’ αγγλικά, αλλά λίγο να μετράνε τριπλάσια στο λύκειο, λίγο να τα θες για το πτυχίο στο πανεπιστήμιο, έβαλε το νερό στ’ αυλάκι!

Είχα ξεχάσει να τον ρωτήσω γι’ αυτό το πρότζεκτ, όμως αισθανόμουν ήδη σαν τον Χαριστέα (ένεκα και του σαγονιού) στη Λισαβόνα.

– Δεν σου είπα το άλλο, μου αντιγύρισε και με ξανάκανε Γκιγκς στο Γουέμπλεΐ.

 
– Το πρότζεκτ, Α΄ Λυκείου, 8.000 λέξεις και παρουσίαση, μπορεί νάναι όλο στ’ αγγλικά!

 
* σχεδόν, κυριολεκτικά…

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

3 thoughts on “Lesson 1: This is *not* a Sunday School”

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s