Δεύτεροι εμείς, προτελευταίοι εσείς! …στους δύο

Την επόμενη φορά που θα σου πουν, ή θα διαβάσεις για το σούπερ ντούπερ γουάου Χ σχολείο, δημόσιο, ιδιωτικό, ή φροντιστήριο, που έσκισε στις εξετάσεις, καθώς 184 υποψήφιοί του πέρασαν, και 10 μπήκαν πρώτοι (ή όγδοοι σαν τους ολυμπιονίκες, ένα πράμα), αναρωτήσου, ή ρώτησε:

  • Πόσοι ήταν αυτοί που δεν πέρασαν από το Χ
  • Πόσοι ήταν αυτοί που είχε προλάβει να διώξει το Χ, για να μη χαλάσουν τη μόστρα, και για είναι πιο εύκολη η δουλειά στο Χ
  • Πόσοι ήταν αυτοί που έπεισε το Χ να μη δώσουν εξετάσεις, γιατί «τι να τις κάνεις τις εξετάσεις στην Ελλάδα», «εσύ είσαι για ξένο πανεπιστήμιο», «εσύ να μάθεις μια τέχνη», εντέλει για να μη χαλάσουν τη μόστρα
  • Πόσοι απ’ τους επιτυχόντες ήταν μαθητές της φετινής τρίτης τάξης, που δίνανε για πρώτη φορά εξετάσεις, κι όχι για 2η, 3η, κ.ο.κ.
  • Πόσοι απ’ τους επιτυχόντες έδωσαν πράγματι εξετάσεις, και δεν ήταν απόφοιτοι των 2 προηγούμενων σχολικών χρονιών που απλώς ξαναέφτιαξαν μηχανογραφικό
  • Πόσοι απ’ τους υποψήφιους, επιτυχόντες αλλά και αποτυχόντες, που δεν έδιναν πρώτη φορά, είναι παλιοί μαθητές του ίδιου εκπαιδευτηρίου, κι όχι υποψήφιοι που απλώς βόλεψε να καταθέσουν χαρτιά ή να δώσουν εξετάσεις εκεί φέτος;
  • Πόσοι πέρασαν στη γενική κατηγορία με τις υψηλότερες βάσεις, και πόσοι με κάποιο άλλο κριτήριο (π.χ. ως παιδιά τρίτεκνων, ή με αδερφό σε άλλη πόλη)
  • Πόσοι πέρασαν σε ΑΕΙ, πόσοι σε ΤΕΙ, πόσοι σε σχολές ένστολων
  • Πόσοι πέρασαν στο τμήμα της πρώτης επιλογής τους, ή κοντά σε αυτήν
  • Σε ποια σειρά προτίμησης ήταν το τμήμα στο οποίο πρώτευσαν, πρώτοι ή όγδοοι, οι πρώτοι; της πρώτης τους επιλογής ή της δωδέκατης; Κι αυτή η πρωτιά, πώς μεταφράζεται σε μόρια, με άριστα το 20.000 ή και το 22.000;
  • Εντέλει τι βαθμούς γράψανε αυτοί οι επιτυχόντες κι «επιτυχόντες» υποψήφιοι στις εξετάσεις -μην αρκεστείς όμως μόνο σε μέσους όρους, αλλά ψάξε για κατανομές της επίδοσης

Κι όλα τα παραπάνω, αντικριστά με τα νούμερα σε όλη την Ελλάδα, ή της πόλης σου -αν τα χρειάζεσαι για να πάρεις κάποια απόφαση, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα μιας στοιχειώδους σύγκρισης πορτοκαλιών με πορτοκάλια, κι όχι πορτοκαλιών με μήλα.

Εννοείται ότι όλος αυτός ο προβληματισμός έχει δεδομένη την παραδοχή ότι, πράγματι, το Χ, σχολείο ή φροντιστήριο, δικαιούται μερίδιο ευθύνης, θετικής κι αρνητικής, στην επίδοση των μαθητών του. Αν είναι πράγματι έτσι, και μέχρι ποιο βαθμό, είναι μια άλλη, ανεξάρτητη από αυτήν, συζήτηση. Όπως κι εκείνη για το τι καθορίζει, τελικά, για τον κάθε υποψήφιο, τη σειρά προτίμησης τμημάτων· ή αυτή για την αξία και την κρισιμότητα αυτών των εξετάσεων, κι ένα σωρό άλλες.

Άμα δεις τέτοια ανακοίνωση ή «ρεπορτάζ», στον τύπο ή στον ιστότοπο κάποιου εκπαιδευτηρίου, ειδοποίησέ με.

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

2 thoughts on “Δεύτεροι εμείς, προτελευταίοι εσείς! …στους δύο”

  1. Καλημέρα Στάζιμπε.

    Ο ανιψιός μου φοιτάει φέτος στην Β’ Λυκείου. Πριν κάμποσες μέρες έφερε μια λίστα με την κατάταξη των σχολών στα επιστημονικά πεδία. Έψαχναν φροντιστήριο να γραφτεί, σε ένα από αυτά του έδωσαν το χαρτί.

    -Απαράδεκτο τα φροντιστήρια να μοιράζουν λίστες οι οποίες ίσως κρίνουν το μέλλον των παιδιών.

    -Απαράδεκτο ότι το υπουργείο Παιδείας δεν στέλνει σε μέιλ σχετική λίστα στα σχολεία, τα οποία θα την προωθήσουν στους μαθητές. Στο μέιλ κάθε σχολή θα έπρεπε να είναι υπερσύνδεσμος. Πατώντας πάνω του τα παιδιά θα άνοιγαν ένα πιντιέφι που θα τους εξηγούσε αναλυτικά τα σχετικά με το επιστημονικό αντικείμενο και τον επαγγελματικό προσανατολισμό που μπορούν να ακολουθήσουν. Ούτε βαρετά μαθήματα στην τάξη, ούτε μπακαλόχαρτα από φροντιστήρια.

    -Η λίστα είναι ελλιπής. Σε κανένα επιστημονικό πεδίο δεν περιλαμβάνονται το Οικονομικό και το Νομικό των στρατιωτικών σχολών.

    Είχα κι άλλα να πω. Ας μη σε κουράσω άλλο.

    Μου αρέσει!

    1. Συγγνώμη και για τη δική μου αργοπορία.

      Κττμγ, οι λίστες κατάταξης με μόρια είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να υπάρξει. Το κριτήριο για τα παιδιά θα έπρεπε να είναι η όποια κλίση τους και το μεράκι τους για κάποιο πεδίο της επιστήμης. Ναι, με όσα δεδομένα καταφέρνει να έχει κανείς στα 16 και τα 17 του -πολύ λιγότερα απ’ τα αντίστοιχα δικά μας.

      Και, ναι, θαρρώ πώς το Υπουργείο έχει λίστες με βάσεις και ιστοτόπους σχολών. Επίσης, αρκετά Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού κάνουν καλή -στα μέτρα του δυνατού- δουλειά, φαντάζομαι και του Ηρακλείου.

      Ό,τι και να συμβουλέψεις πάντως, πρέπει να είσαι πολύ επιφυλακτικός. Ποτέ για παράδειγμα δεν θα τολμούσα, προσωπικά, να αρθρώσω τη φράση ότι είναι για τα μπάζα, ή ότι δεν αξίζει μία, για ένα πανεπιστημιακό τμήμα· μου μετέφεραν τέτοια φράση «ειδικού» προς υποψήφιους για το Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών στη Ρόδο.

      Τέλος, βρίσκω κάκιστη τη συνήθεια της τυφλής εμπιστοσύνης στον εξωσχολικό και τον ιδιώτη, για κάθετι, και την πλήρη απαξίωση και δυσπιστία στο σχολείο. Βολεύει το γονιό, θαρρεί πώς έχει κάνει το καθήκον του πληρώνοντας το φροντιστή(ριο), κι απλά δίνει πρόβατο το παιδί του στην αγορά -η οποία πάντα δουλεύει με πρώτο κριτήριο το κέρδος.

      Μου αρέσει!

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s