Δεύτεροι εμείς, προτελευταίοι εσείς! …στους δύο

Την επόμενη φορά που θα σου πουν, ή θα διαβάσεις για το σούπερ ντούπερ γουάου Χ σχολείο, δημόσιο, ιδιωτικό, ή φροντιστήριο, που έσκισε στις εξετάσεις, καθώς 184 υποψήφιοί του πέρασαν, και 10 μπήκαν πρώτοι (ή όγδοοι σαν τους ολυμπιονίκες, ένα πράμα), αναρωτήσου, ή ρώτησε:

  • Πόσοι ήταν αυτοί που δεν πέρασαν από το Χ
  • Πόσοι ήταν αυτοί που είχε προλάβει να διώξει το Χ, για να μη χαλάσουν τη μόστρα, και για είναι πιο εύκολη η δουλειά στο Χ
  • Πόσοι ήταν αυτοί που έπεισε το Χ να μη δώσουν εξετάσεις, γιατί «τι να τις κάνεις τις εξετάσεις στην Ελλάδα», «εσύ είσαι για ξένο πανεπιστήμιο», «εσύ να μάθεις μια τέχνη», εντέλει για να μη χαλάσουν τη μόστρα
  • Πόσοι απ’ τους επιτυχόντες ήταν μαθητές της φετινής τρίτης τάξης, που δίνανε για πρώτη φορά εξετάσεις, κι όχι για 2η, 3η, κ.ο.κ.
  • Πόσοι απ’ τους επιτυχόντες έδωσαν πράγματι εξετάσεις, και δεν ήταν απόφοιτοι των 2 προηγούμενων σχολικών χρονιών που απλώς ξαναέφτιαξαν μηχανογραφικό
  • Πόσοι απ’ τους υποψήφιους, επιτυχόντες αλλά και αποτυχόντες, που δεν έδιναν πρώτη φορά, είναι παλιοί μαθητές του ίδιου εκπαιδευτηρίου, κι όχι υποψήφιοι που απλώς βόλεψε να καταθέσουν χαρτιά ή να δώσουν εξετάσεις εκεί φέτος;
  • Πόσοι πέρασαν στη γενική κατηγορία με τις υψηλότερες βάσεις, και πόσοι με κάποιο άλλο κριτήριο (π.χ. ως παιδιά τρίτεκνων, ή με αδερφό σε άλλη πόλη)
  • Πόσοι πέρασαν σε ΑΕΙ, πόσοι σε ΤΕΙ, πόσοι σε σχολές ένστολων
  • Πόσοι πέρασαν στο τμήμα της πρώτης επιλογής τους, ή κοντά σε αυτήν
  • Σε ποια σειρά προτίμησης ήταν το τμήμα στο οποίο πρώτευσαν, πρώτοι ή όγδοοι, οι πρώτοι; της πρώτης τους επιλογής ή της δωδέκατης; Κι αυτή η πρωτιά, πώς μεταφράζεται σε μόρια, με άριστα το 20.000 ή και το 22.000;
  • Εντέλει τι βαθμούς γράψανε αυτοί οι επιτυχόντες κι «επιτυχόντες» υποψήφιοι στις εξετάσεις -μην αρκεστείς όμως μόνο σε μέσους όρους, αλλά ψάξε για κατανομές της επίδοσης

Κι όλα τα παραπάνω, αντικριστά με τα νούμερα σε όλη την Ελλάδα, ή της πόλης σου -αν τα χρειάζεσαι για να πάρεις κάποια απόφαση, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα μιας στοιχειώδους σύγκρισης πορτοκαλιών με πορτοκάλια, κι όχι πορτοκαλιών με μήλα.

Εννοείται ότι όλος αυτός ο προβληματισμός έχει δεδομένη την παραδοχή ότι, πράγματι, το Χ, σχολείο ή φροντιστήριο, δικαιούται μερίδιο ευθύνης, θετικής κι αρνητικής, στην επίδοση των μαθητών του. Αν είναι πράγματι έτσι, και μέχρι ποιο βαθμό, είναι μια άλλη, ανεξάρτητη από αυτήν, συζήτηση. Όπως κι εκείνη για το τι καθορίζει, τελικά, για τον κάθε υποψήφιο, τη σειρά προτίμησης τμημάτων· ή αυτή για την αξία και την κρισιμότητα αυτών των εξετάσεων, κι ένα σωρό άλλες.

Άμα δεις τέτοια ανακοίνωση ή «ρεπορτάζ», στον τύπο ή στον ιστότοπο κάποιου εκπαιδευτηρίου, ειδοποίησέ με.

Advertisements

#%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ae%ce%bd%ce%b9%ce%b5%cf%82, #%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ae%ce%bd%ce%b9%ce%b5%cf%82-2012, #%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b5%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82, #%ce%b1%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b5%ce%b9-2012, #%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%ad%cf%83%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1, #%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%ad%cf%83%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-2012, #%ce%b5%ce%b9%cf%83%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%ad%ce%bf%ce%b9, #%ce%b5%ce%b9%cf%83%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%ad%ce%bf%ce%b9-2012