Πράσινη παιδεία

basel
Βάσει στοιχείων του Υπουργείου Παιδείας, ο συνολικός αριθμός των τμημάτων στα 3.189 ημερήσια και νυχτερινά Γυμνάσια και Λύκεια γενικής εκπαίδευσης ήταν το περασμένο ακαδημαϊκό έτος περίπου 26.000.

Βάσει στοιχείων του Δικτύου Eurydice της Ε.Ε., ο αριθμός εργασίμων σχολικών ημερών στη χώρα μας για το ίδιο σχολικό έτος ανήλθε στις 181, με ημερήσιο σχολικό χρόνο 6 ωρών.

Για τη λειτουργία ενός διαδραστικού πίνακα σε μια τάξη, απαιτούνται υπολογιστής, προβολέας (τεχνολογίας, συνήθως, LCD ή DLP), και το σύστημα διαδραστικής προβολής. Μια μέση ισχύ 400W χρειάζεται, λοιπόν, μια «ψηφιακή τάξη» -χωρίς υπολογιστή σε κάθε θρανίο, ή μικρότερη έδρα, στο επίπεδο του μαθητή…: Γύρω στα 150W ο υπολογιστής με την οθόνη του, κι άλλα 250W τα άλλα δύο (ελάχιστα Watt για το διαδραστικό, και μπόλικα για το προβολικό, καθώς η ονομαστική του ισχύς στην πράξη αυξάνεται πάντα, εξαιτίας της απαραίτητης λειτουργίας ψύξης).

Ιδού το όνειρο· ή ο εφιάλτης; «ψηφιακή τάξη», διαδραστικοί πίνακες, και άλλα ωραία…

Έστω ότι μόνο το ένα τέταρτο των τμημάτων, πανελληνίως, θα έχουν το προνόμιο της «ψηφιακής τάξης», μόνο στο ένα τρίτο της ημερήσιας διάρκειας των μαθημάτων, για 135 μόνο από τις ημέρες του σχολικού έτους.

Σούμα, λοιπόν, 0,7 GWh, ή 700 MWh, ή, αλλιώς, 700.000 κιλοβατώρες (kWh) ηλεκτρικής ενέργειας το χρόνο. Το ισοδύναμο σε εκπομπές CO2, για τα υπερσύγχρονα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας; Κοντά 350 τόνοι.

Τόσο ζητάει η πιλοτική -και μακρυά από την πλήρη κλιμάκωση- εφαρμογή της υπουργικής ψηφιακής μπαρούφας.

Βάλε επί 16, για τη γενίκευσή της στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κι άμα γυρίσεις και στο αποπαίδι, την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, πρόσθεσε άλλα 6.000 τμήματα. Κι επειδή, η τρεντιά έχει μεγάλη πέραση και σε νηπιαγωγείο και δημοτικό, περιμένουν κι άλλα 44.500 τμήματα δημόσιας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Κάπου 30 GWh το χρόνο θα κόστιζε στο περιβάλλον ο εφιάλτης που ευαγγελίζονται ορισμένοι (για να μη σου πω για τον άλλο: θρανίο και υπολογιστής)…

Μη ρωτάς πού θα βρουν οι σχολικές επιτροπές τα χρήματα για τη ΔΕΗ, ούτε για τον προορισμό που θα έχουν χιλιάδες μπαταρίες από τα «στυλό» του πίνακα και τα χειριστήρια των προβολέων· ούτε για την κατάληξη των πανάκριβων λυχνιών των προβολέων, που θέλουν αντικατάσταση κάθε 1.000-2.000 ώρες λειτουργίας.

‘ντάξει, μωρέ. Ούτε μισή κιλοβατώρα η αίθουσα! Και σιγά μη γίνουν όλα αυτά σε τέτοια κλίμακα! ΟΚ, πάσο, το ίδιο λέμε. Μόνο να κόψουμε και το δούλεμα: Πρώτα ο μαθητής, ή πρώτα ο προμηθευτής;

 
Για παιδαγωγική αξία, έξοδα αγοράς, συντήρηση και απαξίωση, ας τα πούνε άλλοι…

Συντάκτης: Stazybο Hοrn

I am what I publish; so you are to me.

14 thoughts on “Πράσινη παιδεία”

  1. Θα γίνουν offset (μπόϊνγκ) απο τις δεντροφυτεύσεις και τις ανανεώσιμες…
    («ΜΑ ΤΙ ΛΕΩ!!» που λέει και ο Ισοβίτης του Αρκά όταν σκέφτεται οτι ενώ έχει καταδικαστεί ισόβια, θα πεθάνει σε καμιά 30αριά χρόνια, οπότε τους ‘τρώει’ την υπόλοιπη ποινή (!))

    Μου αρέσει!

  2. Από τα νούμερα που έβαλα, αυτό που θέλω να διασταυρώσω είναι μόνο η «ισοδυναμία» σε διοξείδιο του άνθρακα. Η πηγή μου ήταν αυτή, αλλά τα εργοστάσια δεν είναι ίδια (βοήθησαν πίνακες κι από εδώ, για να επιβεβαιώσω τη μηδενική σχεδόν συμμετοχή ανανεώσιμων πηγών· οπότε πήρα ένα συντηρητικό νούμερο (μεγάλο μου φαίνεται πάλι)…

    Προφανώς, AA, περιμένω να ακούσω τον τεκμηριωμένο αντίλογο «μα το όφελος θα είναι μεγαλύτερο! Κάποτε τα σχολεία δεν είχαν καν ρεύμα…».

    Μου αρέσει!

    1. Δεν έχω κάτι εναλλακτικό και τεκμηριωμένο να προτείνω…Υπάρχουν πολλά σχήματα που ξεκινάνε απο φιλοσοφικές αναζητήσεις (Foucault…και άλλοι…’φαγγότα’ που έλεγε και ο Πανούσης) και υλοποιούντε σε προγράμματα σπουδών μαζί με τις όποιες πολιτικές…Η τεχνολογία είναι το μέσο (και για κάποια μαθήματα σίγουρα και ο σκοπός). Έχει ξοδευτεί πολύ χαρτί σε άπειρα φιλοσόφικαλ σχετικά κείμενα χωρίς ουτε ένα μαθ. τύπο ή σχήμα (έχουν τον θαυμασμό μου! :-D ). Κάτι καλό πρέπει να έχει βγεί απο όλη αυτή τη δουλειά τόσα χρόνια.

      «Παλιά», έμπαινε ο δάσκαλος μέσα στη τάξη και «κήρυττε» το πλήθος. Τώρα το θέμα είναι να το κάνουμε e-κύρηγμα;

      Κατα τη προσωπική μου άποψη, έχεις πολύ δίκιο να αναφέρεις τα «έξοδα αγοράς, συντήρησης και την απαξίωση»…Δημιουργείται ένα πολύπλοκο παράπλευρο έξοδο. Και είναι δύσκολο να μετρήσεις και την αποτελεσματικότητα του…Αύξηση των νεοεισακτέων; Αύξηση των βαθμολογιών ανα τη χώρα; Συμμετοχή των σχολείων σε διαγωνισμούς; Λιγότεροι «κομμένοι»; Λιγότεροι που τα παράτησαν; Καλύτερες βαθμολογίες των μαθητών για το πώς διεξάγεται το μάθημα; Πώς θα πείς μετά απο 1 χρόνο «Αυτά τα λεφτά ‘πιάσανε τόπο'»; :-/

      Μου αρέσει!

      1. Εννοείται ότι από τους «ιθύνοντες» είναι που περιμένουμε σχεδιασμό και επιστημονική τεκμηρίωση.

        Αλλά, όπως είχε γίνει και πριν 60 χρόνια με την τηλεόραση και την… εκπαιδευτική της αξία, απολαμβάνουμε ήδη επιστημονικοφανή μπουρδολογία, με κάποιους να χτίζουν μάστερ και διδακτορικά με αερολογίες… Παράλληλα, ντόρος και τζίρος γίνεται, ευχαριστημένοι είναι όλοι.

        Όλα τ’ άλλα είναι λεπτομέρειες: οι αστείες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, το ανύπαρκτο τεχνικό προσωπικό (το πολύ πολύ να υπάρχει κάποιος «επιστάτης» που τα ξύνει), η μηδαμινή φύλαξη,,,

        Μου αρέσει!

        1. «…απολαμβάνουμε ήδη επιστημονικοφανή μπουρδολογία…»
          Μάλλον έχω χάσει κάποιο πολύ πρόσφατο επεισόδιο;

          Μου αρέσει!

        2. Μπαα, αυτά γίνονται σε κλειστούς κύκλους, τύπου «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει». Στήνουμε 1-2 ενώσεις, περιοδικά, κάνουμε και τα ετήσια συνέδριά μας, κι αλληλοχειροκροτούμαστε… Βρίσκουμε κι αιγίδες, και πανεπιστήμια, και ανύπαρκτους πανεπιστημιακούς, κι όλα καλά κι ωραία.

          Μου αρέσει!

  3. > Η γεννήτρια πυρηνοκίνητη είναι; :-p

    ths kanw kalo service, den molynei ka8oloy !!!

    > Βρε, άμα έχεις ήδη προβολέα & πίνακα, έχει λύσεις και με 300 ευρά. Και με ΕΛ/ΛΑΚ, όχι proprietary λύσεις.

    xmmm.. swsto ki ayto

    Μου αρέσει!

    1. Σ’ αυτήν την αίθουσα που βλέπουμε μόνο ο διαδραστικός πίνακας έλειπε! Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί τα παιδιά μισούν το σχολείο. Τη μιζέρια μισούν!

      Μου αρέσει!

Τι είπες;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s